دانستنی های طلا و جواهرات

انواع گوشواره زنانه

انواع گوشواره زنانه

انواع گوشواره زنانه برای هزاران سال است که در جهان مورد استفاده قرار گرفته و همچنان به‌عنوان زیورآلات محبوب دنیای طلا و جواهر، جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. استفاده از گوشواره زنانه طلا در بسیاری از فرهنگ‌ها در سرتاسر جهان به‌دلیل اهمیت مذهبی و شکوه اشرافی آن مرسوم بوده است و درحال‌حاضر نیز از گوشواره‌های میخی ساده گرفته تا گوشواره طلا زنانه کارتیر برای هر سلیقه و موقعیتی در طلافروشی‌ها عرضه می‌شوند؛ اما چه عاملی این جواهرآلات را متمایز و جذاب می‌کند؟ گذشته از طراحی و کیفیت طلا، قیمت گوشواره طلا زنانه هم از جمله فاکتورهای مهم برای خریداران است. شما می‌توانید زیباترین گوشواره‌های طلا را به‌صورت اقساطی با فاکتور معتبر از ۱۰گلد گالری سفارش دهید و محصول موردنظر را در اسرع وقت تحویل بگیرید. در این مقاله قصد داریم انواع گوشواره زنانه را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی گوشواره دخترانه و زنانه

گوشواره‌ها شما را متمایز نشان می‌دهند و به‌نحو ظریفی کمک می‌کنند که بدرخشید؛ اما آیا می‌دانستید انواع گوشواره زنانه دارای معانی فرهنگی و نمادین نیز هستند و تاریخچه‌ای غنی دارند. در ایران بیشتر دختران از کودکی گوش‌های خود را سوراخ می‌کنند و اولین گوشواره‌های خود را می‌پوشند؛ اما در برخی فرهنگ‌ها سوراخ‌کردن گوش برای اولین بار اغلب در اواخر نوجوانی و به‌عنوان یک مراسم گذار برای دختران جوان مشاهده می‌شود و سنتی است که نسل‌درنسل در فرهنگ‌های مختلف رایج بوده است و به آن‌ها غرور و اعتمادبه‌نفس می‌دهد.

انواع گوشواره زنانه

واقعیت این است که گوشواره‌های مناسب می‌توانند صورت شما را به نقطه کانونی استایلتان تبدیل کنند. آن‌ها از ساده‌ترین و پرکاربردترین زیورآلات هستند که می‌توانند جلوه‌ای از زرق‌وبرق را به ظاهر شما ببخشند؛ بنابراین، هنگام انتخاب گوشواره زنانه طلا مهم است که از سبک‌های مختلف گوشواره هماهنگ با ساختار صورتتان آگاه باشید. به‌عنوان مثال، اگر صورتی گرد دارید، گوشواره‌های بلند و باریک می‌توانند تعادل جالبی روی چهره شما ایجاد کنند و اگر صورت مربعی‌شکل دارید، گوشواره‌های گرد یا منحنی زوایای صورتتان را نرم‌تر می‌کنند. همچنین، انتخاب گوشواره‌هایی که مکمل رنگ پوست، مدل مو و رنگ چشم شما هستند، می‌تواند توجه دیگران را به چشم‌هایتان جلب کند. در ادامه به معرفی انواع گوشواره زنانه خواهیم پرداخت.

گوشواره میخی (Stud)

گوشواره‌های میخی به‌راحتی قابل جایگذاری در گوش هستند و یکی از بهترین انواع گوشواره برای استفاده روزمره به شمار می‌روند. این گوشواره‌ها برخلاف سایر گوشواره‌ها مانند گوشواره حلقه‌ای یا آویز، روی گوش شما ثابت می‌مانند، آویزان نمی‌شوند و تاب نمی‌خورند. آن‌ها توسط سوزنی که از سوراخ گوش شما می‌گذرد و با کمک یک بست در پشت لاله گوش محکم می‌شوند. گوشواره‌های میخی می‌توانند مکمل هر لباس و استایلی باشند، چون ساده، کاربردی و مینیمال هستند و ظاهر شما را زنانه و درعین‌حال، هوشمند و زیرک جلوه می‌دهند.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره قطره‌ای (Drop)

گوشواره قطره‌ای نوعی گوشواره است که از زیر لاله گوش آویزان می‌شود و در سبک‌ها و طول‌های مختلف، از کوچک و ظریف گرفته تا بلند و دراماتیک، طراحی می‌شود. این گوشواره‌ها برخلاف گوشواره‌های لوستری، معمولاً چندشاخه نیستند و طوری ساخته می‌شوند که به‌نحو دلبرانه‌ای با هر حرکت به نوسان درآیند. گوشواره‌های قطره‌ای عموماً یک سنگ قیمتی درخشان را به نمایش می‌گذارند و دارای باگت‌های صیقلی و برلیان‌های تراش‌خورده‌ای هستند که نور را از همه زوایا به‌خوبی جذب می‌کنند.  گوشواره قطره‌ای یک اکسسوری مد روز است که می‌تواند مکمل هر استایلی باشد، فقط در زمان خرید باید دقت کنید که لاله گوشتان اذیت نشود.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره آویزی (Dangle)

این گوشواره دارای یک یا چند عنصر تزئینی است که از پایه گوشواره آویزان هستند و بسته به طرح می‌توانند ساده یا پیچیده باشند. گوشواره‌های آویزی و قطره‌ای شباهت زیادی به هم دارند؛ اما تفاوت اصلی بین این دو سبک این است که گوشواره‌های آویز از حرکات نوسانی بیشتری برخوردارند و اغلب از عناصر متعددی تشکیل شده‌اند؛ اما گوشواره‌های قطره‌ای طوری طراحی شده‌اند که در جای خود باقی بمانند و تنها زمانی که سر خود را حرکت می‌دهید، در امتداد گوش حرکت کنند. گوشواره‌های آویز معمولاً برای موقعیت‌های خاص استفاده می‌شوند و بسیار پُرزرق‌وبرق هستند. امتداد ارتفاع این گوشواره‌ها توجه را به ناحیه گردن و استخوان ترقوه جلب می‌کند و شکوه و جذابیت زیادی به ظاهر کلی شما می‌بخشد.

 

انواع گوشواره زنانه

گوشواره حلقه‌ای (Hoop)

گوشواره‌های حلقه‌ای را در سبک‌های مختلف _از کوچک تا بزرگ، ساده یا الماس‌نشان و تک حلقه‌ها تا چند حلقه پیدا خواهید کرد. منشا گوشواره‌های حلقه‌ای به آفریقا برمی‌گردد. این گوشواره‌ها عموماً جزو انواع گوشواره زنانه سبک وزن دسته‌بندی می‌شوند؛ اما در مجموع، قیمت گوشواره طلا زنانه حلقه‌ای هم مانند سایر قطعات طلا به ضخامت و نگین‌های حلقه‌ها بستگی دارد. گوشواره‌های حلقه‌ای ساده‌تر معمولاً غیررسمی‌ترند و برای پوشیدن روزمره مناسب‌تر هستند، درحالی‌که انواع نگین‌دار یا تراش و چندحلقه برای موقعیت‌های رسمی یا غیررسمی جذابیت بیشتری دارند. اگر گوش‌های حساسی دارید، مراقب استفاده از حلقه‌های خیلی سنگین باشید. آن‌ها می‌توانند گوش‌های شما را به‌دلیل نوسان زیاد تحریک کنند. بااین‌حال، این مدل‌ها راحت‌ترین انواع گوشواره برای بستن و بازکردن و زمان خواب هستند.

حتما بخوانید
چرا خرید طلا در ایران هنوز جذاب است؟

انواع گوشواره زنانه

گوشواره لوستری یا گوشواره چند شاخه (chandelier)

این گوشواره‌ها دارای طراحی پلکانی هستند و عناصر تزئینی متعددی از پایه گوشواره آویزان شده‌اند. گوشواره‌های لوستری شبیه لوسترهای مینیاتوری با لایه‌هایی از جزئیات چشم‌نواز و سنگ‌های قیمتی درخشان پوشیده می‌شوند. آن‌ها معمولا پهن‌تر از گوشواره‌های آویز معمولی هستند. هنگام انتخاب گوشواره های لوستری، استایلتان و مناسبت را در نظر داشته باشید. طول و شکل و طراحی گوشواره هم اهمیت دارد. گوشواره‌های بزرگ‌تر و درخشان‌تر برای موقعیت‌های خاص و جشن‌ها و لوستری‌های ساده‌تر و کوچک‌تر برای استفاده روزانه مناسب هستند. گوشواره‌های لوستری معمولا به‌علت سنگین بودن، به‌صورت میخی ساخته می‌شوند.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره بخیه‌ای یا گوشواره رشته‌ای (Threader)

این گوشواره دارای یک زنجیر یا رشته نازک است که از سوراخ لاله گوش می‌گذرد و آویزان می‌شود. گوشواره‌های Threader ظاهری مینیمالیستی و مدرن دارند و از طریق یک سوراخ به‌طور ساده و خطی یا از طریق چند سوراخ‌ برای داشتن یک سبک پیچیده‌تر و زنجیروار استفاده کرد. ظرافت و وزن سبک از ویژگی‌های گوشواره‌های بخیه‌ای است. شما چه برای یک موقعیت خاص بخواهید از این گوشواره‌ها استفاده کنید و چه به‌دنبال یک افزودنی ظریف و درخشان برای استایل روزمره خود هستید، می‌توانید این گوشواره‌ها را به‌طور نقدی یا اقساطی از ۱۰گلد گالری سفارش دهید.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره فشرده (Huggie)

گوشواره‌های هاگی یا فشرده، نوعی از گوشواره‌های حلقه‌ای هستند که نزدیک به لاله گوش قرار می‌گیرند و چفت می‌شوند.  قطر این گوشواره‌ها نسبت به حلقه‌های سنتی کمتر است؛ اما معمولاً ضخامتی در حد متوسط دارند. این گوشواره‌ها به‌نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند محکم به گوش بچسبند و از این لحاظ ایمنی بالایی دارند چون در موها یا لباس گیر نمی‌کنند و اگر بیفتند هم به‌سرعت متوجه می‌شوید. طراحی مدرن این گوشواره‌ها کاملا مینیمال و بدون زیاده‌روی است و به‌همین دلیل، تمرکز را از استایل کلی شما دور نمی‌کنند.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره دکمه گوش (Earcaff)

گوشواره‌های ایرکاف یا دکمه گوش، زیورآلاتی شیک و مد روز برای کسانی هستند که در گوششان سوراخ ندارند. برای داشتن ظاهری جسورانه، یک ایرکاف درشت با زنجیر آویزان در زیر گوش، کافی است. این جواهرات پُرزرق‌وبرق اولین بار در مصر باستان و هند مد بودند و در سال‌های اخیر به بازار طلافروشان ایران هم راه پیدا کرده‌اند. راحتی و جذابیت در طراحی ایرکاف‌ها حرف اول را می‌زند؛ اما باید دقت داشته باشید که هنگام استفاده از این گوشواره‌ها، آن‌ها را کاملا روی گوش فیکس کنید تا نیفتند.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره کلیپسی (Clip-on)

گوشواره‌های گیره‌ای یا کلیپسی برای کسانی که گوش‌هایشان را سوراخ نمی‌کنند، حساسیت‌های پوستی دارند یا نمی‌توانند گوشواره‌های میخی یا آویز استفاده کنند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. علاوه‌براین، می‌توان این زیورآلات را بدون ترس از کشیده‌شدن لاله گوش استفاده کرد. برخی از گوشواره‌های کلیپسی دارای یک قلاب ساده و کوچک در پشت گوشواره هستند که پشت گوشواره را به لاله گوش فشار می‌دهد. در برخی دیگر از انواع گوشواره کلیپسی، در پشت گیره به‌جای فلز از رزین غیرحلقوی یا رزین شفاف استفاده شده و برای افرادی که به تمام فلزات از جمله طلا حساسیت دارند، گزینه مناسبی است. مینی گیره‌ها هم یک لولای گوه‌ای شکل دارند که توسط یک میله کششی در جای خود باقی می‌ماند؛ اما این سبک خاص به اندازه سبک‌های دیگر قابل تنظیم نیست و برای گوشواره‌های حلقه‌ای سبک وزن مناسب است.

انواع گوشواره زنانه

گوشواره قلاب‌دار (Hook Earning)

گوشواره HOOK یا قلاب‌دار یکی از زیورآلات خیره‌کننده و خلاقانه زنانه است که گوشواره حلقه‌ای کلاسیک را با یک پیچیدگی مدرن بازتعریف می‌کند. این گوشواره با جزئیات پیچیده و طراحی قلاب چشم‌نواز خود، یک اکسسوری بسیار کاربردی است که می‌تواند بدون دردسر استایل شما را ارتقا دهد. گوشواره‌های قلاب‌دار مناسب افرادی هستند که با میخ یا آویز قفل‌دار سایر گوشواره‌ها احساس راحتی نمی‌کنند.

انواع گوشواره زنانه

سخن پایانی

انواع گوشواره زنانه از زمان‌های قدیم تا کنون همیشه از جمله زیورآلات مطرح و ضروری برای تکمیل استایل بانوان بوده‌اند. و اگرچه جذابیت یک زن فراتر از ظاهر او است؛ اما وقتی صحبت از جذب مردان به‌میان می‌آید، یک جفت گوشواره زنانه طلا به برجسته‌کردن زنانگی یک زن کمک می‌کند و به استایل او ظرافت خاصی می‌بخشد. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم گوشواره‌ها راهی برای بیان شخصیت و فردیت زنانه به شمار می‌روند و توجه دیگران را به چهره یک زن جلب می‌کنند. بیشتر مردان قبول دارند که وقتی زنی از گوشواره طلا استفاده می‌کند، به مراتب جذاب‌تر از قبل می‌شود. شما می‌توانید برای خرید انواع گوشواره طلا زنانه کارتیر، میخی، قطره‌ای، آویز، لوستری، بخیه‌ای، دکمه‌ای و کلیپسی با خیال راحت به فروشگاه ۱۰گلد گالری مراجعه و محصول موردنظرتان را به‌صورت نقدی یا اقساطی خریداری کنید. ما در ۱۰گلد گالری در تلاش هستیم تا قیمت گوشواره طلا زنانه را برای شما عزیزان به مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت ممکن دربیاوریم و به‌همین‌دلیل شرایط خرید اقساطی طلا را با پیش‌پرداخت و تثبیت قیمت تا پایان اقساط برای شما فراهم آورده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 16 =