راهنمای طلا و جواهرات

بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار هنگام خرید حلقه ازدواج

بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار هنگام خرید حلقه ازدواج
3.7/5 - (6 امتیاز)

یکی از قدیمی‌ترین رسم‌های مشترک در جوامع مختلف استفاده از حلقه ازدواج در هنگام وصلت و ازدواج است. حلقه ازدواج نشان‌دهنده تعهد و وضعیت تاهل افراد و نمادی از عشق، وفاداری و به یاد هم بودن در هر زمان و هر مکانی محسوب می‌شود. تقریبا می‌توان گفت در تمامی فرهنگ‌های مدرن، استفاده از حلقه ازدواج را در بین زوج های جوان می‌توان مشاهده کرد.

در مراسم ازدواج، خرید حلقه یکی از مهمترین مراحلی است که زوج‌های جوان باید پشت سر بگذارند. اگر شما نیز در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد همسر مناسب خود را انتخاب کرده‌اید و حالا قصد دارید برای خرید حلقه اقدام کنید و یا جوان مجردی هستید که می‌خواهید برای آینده اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنید. در هر صورت باید بدانید خرید حلقه ازدواج کاری هیجان‌انگیز و جذاب اما حساس است. از آنجایی که تنوع حلقه در بازار طلا و جواهرات بسیار بالاست و انواع حلقه در مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت در بازار وجود دارند، مهم است که بدانید با توجه به شرایط خود باید چه انتخابی داشته باشید تا بتوانید برای یک عمر زندگی عاشقانه، حلقه‌‌ای زیبا و شیک خریداری کنید. ما در این مطلب به هر آن‌چه که باید در رابطه با نکات خرید حلقه ازدواج بدانید، پرداخته‌ایم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

خرید انواع حلقه ازدواج

قبل از اینکه برای خرید حلقه ازدواج اقدام کنید، باید توجه داشته باشید که انواع حلقه ازدواج را از نظر چه ویژگی‌هایی با یکدیگر مقایسه کنید.

انواع حلقه ازدواج از نظر جنس

هرگز نباید از یاد برد که مهمترین ویژگی حلقه، مفهوم و ارزش معنوی آن است. اما یکی از مواردی که باید به ان توجه کرد جنس حلقه ازدواج است. می‌توان گفت معمولا در تمام جوامع، طلا به عنوان اصلی‌ترین عنصر برای ساختن حلقه ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید علت این امر ماندگاری و ارزش بالای طلا باشد. همچنین طلا نسبت به سایر عناصر نظیر نقره و پلاتین، ظاهر زیباتری و جلوه بیشتری دارد. نوع طلای به کار برده شده در حلقه ازدواج نیز می‌تواند انواع متفاوتی داشته باشد. در این میان معمولا طلای زرد، طلای سفید و رز گلد نسبت به انواع دیگر رایج تر هستند.

انواع حلقه ازدواج از نظر طرح

یکی از سوالات اصلی که برای افراد ایجاد می‌شود در رابطه با طرح حلقه ازدواج است. این امر تا حد زیادی به سلیقه افراد و فرهنگ و رسوم خاص آن‌ها ارتباط دارد. فارغ از سلیقه شخصی، دانستن برخی نکات در این مورد به شما در خرید حلقه مناسب کمک می‌کند. اول این که باید بدانید، متداول‌ترین نوع حلقه در تمام دنیا، حلقه ازدواج ساده است که طرفداران بسیاری دارد. به طوری که بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور در جهان نیز به انتخاب حلقه ازدواج ساده روی می‌آورند. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع حلقه‌ها این است که در گذر زمان قدیمی نشده و هرگز از مد نمی‌افتند.همچنین به دلیل اینکه در حلقه ساده سنگ‌های قیمتی، مروارید و… به کار نرفته است و به طور کامل از طلا ساخته می‌شود، چنان‌چه روزی تصمیم به فروش آن داشته باشید، می‌‌توانید با نرخ بالاتری آن را بفروشید.

البته حلقه‌های ازدواج جواهرکاری شده نیز بسیار زیبا و چشم نواز هستند. در حلقه‌های نگین دار، نگین اصلی‌ترین بخش و مرکز توجه در حلقه محسوب می‌شود و تقریبا تمام سلیقه‌ها این نوع حلقه را می‌پسندند. هر فردی با دیدن جلوه یک نگین درخشان بر روی حلقه ازدواج زنانه خشنود شده و نسبت به آن علاقه‌مند می‌شود. نگین می‌تواند از جنس سنگ طبیعی یا مصنوعی باشد. بسته به بودجه خود می‌توانید نوع حلقه نگین‌دار را مشخص کنید. البته به یاد داشته باشید که وجود سنگ و نگین روی حلقه باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. طبیعی است که سنگ‌های ارزشمندی همچون الماس، یاقوت، زمرد و سایر سنگ‌های قیمتی نسبت به انواع سنگ‌های مصنوعی و نگین‌های اتمی گران‌تر هستند. درخشش و زیبایی خیره کننده الماس، هر نگاهی را به خود معطوف می‌کند.

هرچقدر میزان تراش‌ الماس بیشتر باشد، باعث افزایش درخشندگی آن خواهد شد. هر یک از انواع تراش‌های متفاوت الماس، شامل برلیان، مارکیز و …، ظاهر ویژه خود را دارند و نسبت به سایر انواع، جلوه‌ی متفاوتی خواهند داشت. اما از آنجایی که الماس نوعی سنگ معدنی بسیار باارزش و کمیاب است، همه افراد نمی‌توانند آن را خریداری کنند. به همین دلیل در صنعت جواهرسازی از نگین‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود که قیمت ارزان‌تری داشته و برای همه اقشار مناسب است.

همچنین برخی زوج‌ها تمایل دارند درون حلقه نام یکدیگر یا تاریخ ازدواجشان را حکاکی کنند که می‌توانند پس از انتخاب حلقه این کار را انجام دهند. بنابراین به طور کلی با توجه به سلیقه شخصی و بودجه خود می‌توانید از بین انواع طرحدار یا ساده حلقه ازدواج، مدل مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

حلقه ازدواج ست

حلقه ازدواج ست به حلقه‌هایی گفته می‌شود که طراحی آن‌ها مشابه یکدیگر انجام شده و در اصطلاح باهم ست هستند. اکثر زوج‌ها این نوع حلقه‌ها را می‌پسندند. اما بایدی در این مورد وجود ندارد و یک امر کاملا سلیقه‌ای به شمار می‌آید. بنابراین حلقه‌های ست و حلقه‌های متفاوت به یک اندازه جذابیت و زیبایی دارند و همه چیز بستگی به سلیقه و تصمیم زوج دارد. در حلقه مردانه طرح ست، از نگین‌های کمتری استفاده شده و طرح ساده‌تری نسبت به حلقه زنانه موجود در ست دارد.  چنان‌چه فرم انگشتان عروس و داماد با هم متفاوت است، بهتر است از خرید حلقه طلا ست خودداری کنند.

معرفی مدل های جدید حلقه ازدواج زنانه و مردانه

در دنیای امروز که همه ‌چیز بسیار شلوغ و پر زرق و برق است، علاوه بر افرادی که خواستار زیورآلات چشم‌نواز و خیره کننده با انواع طرح‌ها و سنگ های قیمتی و درخشان هستند، بعضی از افراد هم همواره خواهان سادگی و ظرافتند. به همین دلیل  طراحان طلا و جواهر در کنار انواع مدل حلقه ازدواج شامل ساده، نگین‌دار و… اقدام به طراحی و ساخت حلقه ازدواج جدید کرده‌اند. این مدل‌های جدید طرحی مینیمال و ساده ولی چشم نواز و خلاقانه دارند. از جمله این حلقه‌های جدید می توان به حلقه‌های طلا تراش، اشاره کرد. این نوع حلقه‌ها دارای نگینی بر روی خود نیستند ولی با تراشکاری، جلوه‌ای درخشان و شبیه به نگین‌کاری پیدا می‌کنند. همچنین به دلیل عدم استفاده از نگین، نسبت به انواع حلقه ازدواج نگین‌دار قیمت مناسب‌تری دارند. یکی از مزایای این نوع حلقه‌ها این است که بسیار شبیه به حلقه‌های نگین‌دار هستند؛ بنابراین اگر به این نوع حلقه‌‌ها علاقه‌مند هستید ولی نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید؛ بهترین انتخاب برای شما حلقه طلای تراشکاری شده است.

حتما بخوانید
13 روش کاربردی برای تشخیص طلای اصل از بدل

 

یکی دیگر از انواع حلقه ازدواج جدید، که این روزها طرفداران خاص خود را دارد، حلقه‌های حکاکی شده به عنوان حلقه ازدواج زنانه و حلقه ازدواج مردانه است. در این حلقه‌ها اسم زوج یا تاریخی که برای آن‌ها یادآور اتفاق مهمی است، در پشت یا روی حلقه‌ها حک می‌شود. این کار بر ارزش معنوی حلقه ازدواج افزوده و آن را به یک نماد جذاب تبدیل می‌کند. با این کار می‌توانید حلقه‌ای خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

از دیگر حلقه‌های جدید، می‌توان حلقه ازدواج زنانه کارتیه و انگشتر رولکسی طلا اشاره کرد. این نوع حلقه‌ها که این روزها حسابی ترند شده‌اند، به جای حلقه‌های ازدواج کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت انواع حلقه ازدواج زنانه و مردانه

به طور معمول، وزن استاندارد یک حلقه ازدواج طلا در حدود 5 تا 6 گرم است. البته امروزه حلقه‌های سبک‌تر نیز ساخته می‌شوند که انواع حلقه‌های مینیمال از این نوع هستند. به طور کلی بسته به سایز انگشت، ممکن است وزن حلقه کمی بیشتر یا کمتر باشد. قیمت حلقه ازدواج با توجه به قیمت روز طلا و با فرمول مشخصی محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت حلقه ازدواج در بازار طلا به شرح زیر است:

هزینه طلای خام + اجرت ساخت + سود فروشنده + مالیات

اما در فروشگاه اینترنتی ۱۰ گلد گالری برای محاسبه دقیق قیمت انواع حلقه ازدواج می‌توانید از ماشین حساب محاسبه قیمت طلا و جواهرات استفاده کنید و قیمت محصول مورد نظر خود را با وارد کردن اطلاعات محصول مورد نظر خود در گزینه‌های در نظر گرفته شده، به صورت دقیق محاسبه نمایید. برای استفاده از این ماشین حساب باید در قسمت منو سایت، گزینه ماشین حساب را انتخاب کنید. همچنین برای خرید اقساطی طلا و جواهرات نیز، می‌توانید از ماشین حساب خرید اقساطی که در همان صفحه قرار گرفته است، استفاده نمایید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، به واسطه پیشرفت صنعت طلاسازی، امروزه امکان ساخت حلقه‌هایی با وزن سبک‌تر نیز وجود دارد. این حلقه‌ها ممکن است توخالی ساخته شوند تا وزن آن‌ها کمتر شود، اما از نظر ظاهر و استقامت شبیه به حلقه‌های تو پر هستند و قیمت مقرون به صرفه آن‌ها  شما را متعجب می‌کند.

بنابراین بهتر است از ابتدا و پیش از اقدام برای انتخاب مدل حلقه ازدواج، بودجه‌ خود را مشخص کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید. یک راه حل آسان برای فهمیدن این امر، این است که حدود ۳ تا ۵ درصد کل بودجه هزینه ازدواج و عروسی را برای انتخاب حلقه ازدواج اختصاص دهید.

به یاد داشته باشید حلقه‌های بسیار تجملاتی و گران‌قیمت گزینه مناسبی برای استفاده روزمره نیستند و بعدها مجبور خواهید شد آن‌ها را در جعبه نگه داشته و فقط مواقع رفتن به مهمانی یا مراسم خاص از آن‌ها استفاده کنید. در حالی که حلقه ازدواج نماد تعهد و وفاداری شماست و بهتر است آن را همیشه به همراه داشته باشید. بنابراین انتهاب گزینه‌هایی با قیمت مناسب و مقاومت بالا بهتر است.

به عنوان مثال با اینکه پلاتین و طلای سفید شبیه به هم هستند، اما پلاتین گران‌تر است، و بهتر است طلای سفید را انتخاب کنید. از سوی دیگر، حلقه های ازدواج طراحی شده توسط برندهای مشهور و طراحان برتر جواهر گران‌تر هستند. بنابراین می‌توانید با خرید حلقه از برندهای معمولی‌تر یا فروشگاه‌های معتبر اما کوچک‌تر، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

جمع بندی

خرید حلقه ازدواج به عنوان نمادی از وفاداری و عشق، یکی از مهمترین مراحل خریدهای مراسم ازدواج محسوب می‌شود. با توجه به انواع حلقه ازدواج موجود در بازار ممکن است با سردرگمی مواجه شده و نتوانید به درستی انتخاب کنید. همان‌طور که در این مقاله گفته شد؛ باید حلقه ازدواج خود را بر اساس سلیقه شخصی، میزان بودجه و نیاز خود انتخاب کنید. امروزه انواع حلقه های جدید مانند حلقه های تراشکاری، حلقه‌های مینیمال، حلقه‌های طرح کارتیه و رولکس از انواع پرطرفدار حلقه ازدواج محسوب می‌شوند. به یاد داشته باشید تنها از طریق فروشگاه های معتبر عرضه طلا و جواهرات اقدام به خرید حلقه کنید تا فریب متقلبان را نخورده و متضرر نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =