راهنمای طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلای کودک

راهنمای خرید طلای کودک

‌ خرید طلا و جواهرات برای کودکان جدا از شکل ظاهری و اندازه، از جنبه‌های مختلفی با خرید طلا برای افراد بزرگ‌سال تفاوت دارد. وقتی که می‌خواهیم برای خودمان طلای زینتی تهیه کنیم، بیشتر به دو فاکتور زیبایی و قیمت توجه می‌کنیم اما برای خرید طلا برای کودکمان باید رویکردی جامع داشته باشیم و عواملی فراتر از زیبایی‌ و قیمت صرف را در نظر بگیریم. ایمنی، راحتی و طراحی متناسب با سن باید اولویت فرآیند تصمیم‌گیری ما باشد. در این مقاله یاد می‌گیریم که در هنگام خرید طلا برای کودک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم.

پنج نکته مهم هنگام خرید طلای بچه‌گانه

شاید تعجب کنید اما به جرئت می‌توان می‌گفت طلا بهترین زیور برای کودکان است. دلایل مختلفی وجود دارد که اثبات می‌کند طلا بهترین نوع جواهرات کودکان است. اول اینکه طلا ضد حساسیت بوده و برای کودکانی که پوست حساس دارند، بسیار مناسب است. بر خلاف سایر فلزات، طلا کمتر باعث تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک می‌شود. علاوه بر این، طلا بادوام و ماندگار است و به‌راحتی خراب نمی‌شود. همچنین ارزش خود را در طول زمان حفظ کرده و یک سرمایه‌ای ارزشمند برای آینده فرزند شماست.

انتخاب طلای مناسب برای فرزند شما وابسته به فاکتورهای مختلفی است و شما باید در طول فرآیند انتخاب طلا حتماً این نکات را به خاطر داشته باشید. در ادامه به این نکات مهم اشاره می‌کنیم.

سن

اولین نکته‌ای که در هنگام انتخاب طلا برای کودک باید در نظر باشید، سن است. طلای انتخاب‌شده باید از نظر طرح، ایمنی و کیفیت مناسب سن کودک باشد و شما بایستی طرح‌هایی را انتخاب کنید که راحتی و ایمنی را به کودک هدیه دهند. اگر برای استفاده روزمره کودک به دنبال زیورآلات طلا هستید، باید طلاهایی را انتخاب کنید که دارای لبه‌های گرد، سطوح صاف و بدون نوک‌تیز یا بافت زبر باشند. با این خطر آسیب برخورد طلا با پوست را در حین بازی یا فعالیت روزانه به حداقل می‌رسانید.

امنیت بالا، معیار دیگری است که برای کودکان بسیار اهمیت دارد. برای کودکان بهتر است جواهراتی را انتخاب کنید که راحت باز و بسته نمی‌شوند. ممکن است کودک ما درک زیادی از ارزش جواهرات خود نداشته باشد و بخواهد آن‌ها را دربیاورد. درست است که اگر کودک بتواند جواهرات خود را به‌طور مستقل بپوشند و بیرون بیاورند، اعتمادبه‌نفسش زیاد می‌شود اما نباید فراموش کرد که این کار باعث می‌شود کودک به‌راحتی طلای خود را گم کند تا به شخص غریبه بدهد. از آنجا که کودکان نمی‌توانند زیورآلات را برای مدت‌زمان طولانی تحمل کنند و خیلی زود خسته می‌شوند، این اکسسوری‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که به‌راحتی باز و بسته شوند و در حین استفاده کودک را اذیت نکنند. قبل از خرید طلا برای کودک مطمئن شوید که قفل‌های گردنبند، دستبند یا گوشواره ایمن و بادوام هستند.

هنگام انتخاب جواهرات برای کودکان، علایق و سلیقه آن‌ها را هم باید در نظر بگیرید. بسیاری از کودکان از جواهراتی که دارای حیوانات یا شخصیت‌های مورد علاقه‌شان هستند، بیشتر استقبال می‌کنند. مشارکت آن‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری می‌تواند استفاده از طلا را لذت‌بخش‌تر کند.

کیفیت

طلایی که برای کودک استفاده می‌کنید، باید دارای کیفیت بالا هم باشد. زیورآلات خیلی ظریف و توخالی تحت کوچک‌ترین فشار و ضربه دچار فرورفتگی می‌شوند و شکل خود را از دست می‌دهند. این طلاها برای کودکان که بسیار پرجنب‌وجوش هستند، اصلاً انتخاب خوبی نیستند. طلا بچه‌گانه باید در عین ظریف بودن،‌ محکم و مقاوم هم باشد.

طلای بادوام و قطعات خوش‌ساخت را به‌راحتی و با خیالت راحت می‌توان در موقعیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خارج از منزل، ورزش استفاده کرد. به شما توصیه می‌کنیم که جواهرات فرزندتان را به‌طور مرتب برای هر گونه نشانه ساییدگی بررسی کنید. سنگ‌های شل شده، قفل‌های ضعیف یا هر خطر احتمالی دیگری را بررسی و جواهرات آسیب‌دیده را به‌سرعت تعمیر یا تعویض کنید.

عدم ایجاد حساسیت

کودکان اغلب پوست حساسی دارند و برای محافظت از پوست آن‌ها باید طلا و جواهراتی را برای آن‌ها انتخاب کرد که حاوی رنگ و مواد حساسیت‌زا نباشند.

عیار

هنگام خرید جواهرات طلا برای کودکان، مهم است که خلوص طلا را در نظر بگیرید. طلای خالص برای استفاده روزمره بسیار نرم است، بنابراین اغلب با فلزات دیگر آلیاژ می‌شود تا دوام آن افزایش یابد. بهترین عیار طلا برای کودکان، عیار 18 است.

اندازه و سایز

طلا و جواهرات کودکان باید حتماً سایز آن‌ها باشند. قبل از خرید، دور گردن، مچ یا لاله گوش  را اندازه بگیرید. از جواهراتی که خیلی گشاد هستند و ممکن است به‌راحتی از بین بروند خودداری کنید.  هم‌چنین بايد جواهراتی را انتخاب کنید که متناسب با سن و اندازه بدن کودک باشد. کودکان به‌سرعت رشد می‌کنند، بنابراین قطعاتی با ویژگی‌های قابل تنظیم، مانند دستبندهای قابل تنظیم انتخاب‌هاي بهتري هستند.

معرفی انواع طلای کودک

وقتی صحبت از زیورآلات طلا برای بچه‌ها می‌شود، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای انتخاب وجود دارد. بیایید برخی از محبوب‌ترین انواع جواهرات طلا را که برای بچه‌های کوچک شما مناسب است، بررسی کنیم.

گردنبند طلای کودک

خوبی گردنبند طلا این است که در هر مناسبتی قابل‌استفاده است و در طرح‌های متنوعی متناسب با سلیقه کودک شما وجود دارد. گردنبند‌های اسم يكي از زیورآلات پرکاربرد برای کودکان محسوب می‌شوند که در دو نوع زنجیر و پلاک جدا و پیوسته در 10 گلد گالري به شما ارائه می‌شوند. در مدل جداگانه اسم کودک مانند دیگر آویزهای گردنبند به‌صورت لاتین یا فارسی ساخته‌ می‌شود و مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مدل گردنبند معمولاً برای سنین 4 سال به بالا پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید یک زنجیر طلای ساده را انتخاب کنید و آن را با یک آویز زیبا و کودکانه به کودک خود هدیه دهید.

دستبند طلای کودک

دستبند طلای کودک یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب برای زیورآلات بچه‌گانه است. آن‌ها را می‌توان به‌عنوان یک قطعه مستقل یا با دستبندهای دیگر استفاده کرد. دستبندهای زنجیری و دستبندهای النگویی جذاب، گزینه‌های خوبی برای کودکان هستند.

گوشواره طلاي كودك

گردنبند طلای کودک نیز راهی عالی برای اضافه کردن ظرافت و زیبایی به‌ظاهر کودک شما هستند. گوشواره‌های طلا مناسب در انواع طرح‌ها مثل گوشواره‌هایی با طرح‌های زیبا مانند گل یا پروانه، گوشواره‌های میخی، حلقه‌ای و … برای کودکان وجود دارد. برای جلوگیری از گم‌شدن بهتر است گوشواره‌هایی با قفل ايمن انتخاب کنید.

تفاوت ست و نیم ست کودک

نیم ست کودک از مجموعه‌های ظریف و زیبای بچه‌گانه به شمار می‌رود و به‌طورمعمول از یک گردنبند و یک جفت گوشواره تشکیل می‌شود. ازآنجاکه گوشواره و گردنبند در فاصله کمی از یکدیگر قرار می‌گیرند، هماهنگی طرح و مدل آن‌ها جلوه‌ای زیبا و دل‌نشین به استایل فرزند شما می‌بخشد و باعث می‌شود او با میل و رغبت بیشتری از این زیورآلات استفاده کند. یکی از سبک‌های جذاب و پرطرفدار نیم‌ست کودکانه، طرح‌های انیمیشنی و شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه کودکان است. نیم‌ست کیتی که با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود، از سبک‌های پرفروش ۱۰گلد گالری به شمار می‌رود. رنگ‌های سفید صورتی و سفید قرمز میناکاری، جذابیت ویژه‌ای به این نیم‌ست می‌بخشد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند. تمامی طرح‌های مذکور به‌صورت طلای کامل و بدون میناکاری در بازار موجود است.

قیمت طلای کودک

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای جواهرات کودکان وجود دارد که می‌توانید با بودجه‌های مختلف آن‌ها را تهيه كنيد. البته زیورآلات طلا برای بچه‌ها بسته به طرح، عيار و برند می‌توانند داراي قیمت متفاوت باشد. اكثر طلاهاي كودكان به‌صورت ظريف طراحي مي‌شوند و ظرافت به‌کار رفته در طراحی این اشکال موجب می‌شود طلای کمتری برای ساخت آن استفاده شود و طبیعتاً قیمت  هم کاهش می‌یابد. طرح‌های لیزری و طلاهاي مثل سنجاق سینه به دلیل ضخامت بسیار کم و سادگی مراحل ساخت، از مقرون‌به‌صرفه‌ترین سبک‌ها به شمار می‌روند. اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید به گزينه‌هاي زير فكر كنيد.

  1. جواهرات با روکش طلا

جواهرات با روکش طلا ظاهر طلایی را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. این قطعات دارای لایه نازکی از طلا بر روی یک فلز پایه هستند. اگرچه ممکن است دوام آن‌ها مانند طلای اصل نباشد، اما همچنان می‌توانند انتخابی شیک و مقرون به صرفه باشند.

  1. طلاي دست دوم

در صورتي كه بودجه كافي براي خريد سرویس طلای کودک را نداريد، مي‌توانيد گزينه طلاي دست‌دوم را نيز بررسی کنید. شما می‌توانید قطعات منحصربه‌فرد و به‌خوبی نگهداری شده را با قيمتي كمتر از قيمت طلاي نو پیدا کنید. البته يادتان باشد كه اطمینان حاصل کنید که جواهرات در شرایط خوبی قرار دارند و از استانداردهای ایمنی لازم برخوردار هستند.

3.طلاي سفارشي

ساخت طلاي سفارشي مثل حكاكي نام، حروف اول یا یک پیام خاص فرزندتان را روی جواهرات طلا  نه‌تنها می‌تواند آن‌ها را خاص‌تر و معنادارتر کند بلكه قيمت تمام‌شده را نيز كاهش مي‌دهد.

نتیجه‌گيري

سرمایه‌گذاری روی طلا برای یک کودک می‌تواند هدیه‌ای متفکرانه و ارزشمند باشد و دارایی ملموسی را برای آن‌ها فراهم کند و البته كه درس‌های مالی مهمی به آن‌ها بدهد. با در نظر گرفتن مزایا، انواع طلاهای موجود، طراحی، ایمنی و هزينه، می‌توانید طلايي را انتخاب کنید که فرزندتان آن را دوست داشته باشد و به‌راحتی از آن استفاده كند. فراموش نکنید که راحتی و ایمنی آن‌ها را در اولویت قرار دهید و هنگام خرید از منابع معتبر استفاده کنید. برای سفارش و خرید طلاي كودك کافی است به آدرس سایت 10گلد گالری مراجعه و در بخش گالري طلاي كودك اکسسوری موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از دریافت راهنمایی از متصدی فروش و اعلام قیمت نهایی می‌توانید خرید خود را قطعی کنید. درصورتی که قصد خرید اقساطی طلا دارید باید مبلغی معادل نصف قیمت اعلام‌شده را به‌صورت نقدی بپردازید و از این طریق قیمت طلای خریداری‌شده را تثبیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =