جواهرات در فشن

آشنایی با طرح­های زیبا و منحصر به فرد دیوید یورمن

آشنایی با طرح­های زیبا و منحصر به فرد دیوید یورمن
5/5 - (1 امتیاز)

اگر از علاقه­ مندان به طلا و جواهرات باشید، بدون شک تا به ­حال نام این برند محبوب را شنیده­اید. طرح­های دیوید یورمن همواره از محبوب­ترین طرح­های صنعت طلا و جواهرات بوده است. در حال حاضر بیش از چهار دهه از آغاز فعالیت این برند مشهور و لوکس می­گذرد و همچنان به ­عنوان یکی از برندهای مطرح و پیشگام در عرصه مد و فشن شناخته می­شود. شهر نیویورک آمریکا محل قرارگیری شعبه اصلی برند دیوید یورمن است و این برند اکنون در نقاط مختلف جهان بیش از 30 شعبه فعال دارد. برای آشنایی بیشتر شما با برند دیوید یورمن، در این مقاله راجع به این برند لوکس و طرح­های زیبا و خاص آن توضیحات مفیدی را ارائه خواهیم داد؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

معرفی دیوید یورمن

دیوید یورمن طراح بلندآوازه جواهرات در سال 1980 وارد عرصه مد و فشن شد و با گذشت 4 دهه از آغاز فعالیت این طراح مشهور، اکنون طرح­های او در عرصه ساخت جواهرات به ماندگارترین و مشهورترین طرح­ها بدل شده است.

زندگینامه و آغاز فعالیت هنری

دیوید یورمن متولد سال ۱۹۴۲ در نیویورک است. علاقه و استعداد او در زمینه هنر و مجسمه‌سازی در نوجوانی کشف شد. این علاقه بعدها زمینه ورود او به طراحی طلا و جواهر را فراهم کرد. در جوانی آشنایی یورمن با همسرش که یک هنرمند نقاش بود ، زندگی کاری او را متحول کرد. سیبل، همسر دیوید یورمن با مشاهده علاقه، استعداد و خلاقیت سرشار این هنرمند، اولین جرقه­های ساخت جواهرات برند دیوید یورمن را در افکار او روشن نمود.

درواقع درخواست و اصرار سیبل از دیوید یورمن، او را وادار به طراحی و ساخت اولین اثر هنری خود  کرد که یک گردنبند به هم پیچیده از چندین پیکره عجیب به نام دانته بود. خرید این گردنبند توسط یک گالری دار مشهور باعث شد که دیوید یورمن و سیبل برای خلق جواهرات استثنایی مصمم شوند و به این ترتیب برند دیوید یورمن متولد شد.

معرفی آثار مشهور و تأثیر آنها در دنیای هنر

دستبندها و انگشترهای کابلی دیوید یورمن یکی از مشهورترین آثار این هنرمند طراح به شمار می­روند. دیوید یورمن در طول چهار دهه به خلق مجموعه‌های کم­نظیری از جواهرات پرداخته است که در هرکدام نوآوری و خلاقیت چشم­گیر مشهود است. از آثار مشهور دیوید یورمن می­توان به مجموعه­های  Albion، Chain،Cable Classic ، Chatelaine و… اشاره کرد. مجموعه جواهرات دیوید یورمن همواره الهام بخش طراحان بسیاری بوده­اند.

طرح‌های معروف

پس از ورود دیوید یورمن به عرصه جواهرات، این برند به علت استفاده ویژه از متریال های گوناگون در ساخت جواهرات مشهور شد. برای مثال یورمن اولین طراح جواهرات بود که  از الماس در جواهرات نقره استرلینگ استفاده کرد. یورمن به استفاده از مواد عجیب مانند کربن، تیتانیوم سیاه و شهاب سنگ در ساخت جواهرات و طراحی­های ساختار شکنانه خود مشهور است.

معرفی و تحلیل طرح‌های برجسته و شناخته‌شده دیوید یورمن

شروع شهرت طرح­های دیوید یورمن از دستبند Cable Classic بود. شهرت و محبوبیت این مدل دستبند به حدی بود که می­توان گفت مشخصه اصلی برند دیوید یورمن، طرح کابل است. این طرح به نام مارپیچ نیز مشهور است و از میله­های صافی تشکیل شده که به زیبایی دور یکدیگر پیچیده­اند. دیوید و سیبیل یورمن هنگام طراحی این طرح خلاقانه و مشهور، از فرم­های درهم تنیده شده که در طبیعت و معماری باستان به چشم می­خورند، الهام گرفته اند. یورمن در مورد طرح کابل چنین می­گوید: طرح کابل نمادی از قدرت و هماهنگی است.

از سایر مجموعه­های محبوب برند دیوید یورمن می­توان به آلبیون (Albion)، زنجیر ‌(Chain)، سولاری (Solari)، چتلین (Chatelaine)، کراس اوور (DY Crossover)و استاکس (Stax) اشاره کرد.

ارتباطات فرهنگی و هنری در هر طرح

همان­طور که پیش­تر گفته شد؛ برند دیوید یورمن در طراحی کابل، از طبیعت و معماری باستانی الهام گرفت و این اصل به عنوان ویژگی بارز در طراحی تمام جواهرات این برند به چشم می­خورد. درواقع سبک خاص دیوید یورمن را در تمام حکاکی­ها، چیدمان و یا علامت­های نقش بسته بر روی جواهرات این برند می­توان دید.

یکی از انگشترهای معروف این برند از رشته­های به هم پیوسته تشکیل شده است؛ گویی که نگین الماس  را در دست گرفته­اند. این انگشتر که اولین طرح از مجموعه عروسی برند دیوید یورمن بود، توسط دیوید برای همسرش طراحی شد و نوعی نماد از چند دهه همکاری خلاقانه­شان بود. در واقع این انگشتر نمادی از وحدت بین آن دو بود و از عشق در طراحی آن الهام گرفته شده بود.

آشنایی با ویژگی‌های منحصر به فرد جواهرات دیوید یورمن

ویژگی­های منحصربه‌فرد جواهرات برند دیوید یورمن همواره موجب تمایز این برند از سایر برندهای عرصه جواهرات شده است. دلیل شهرت این برند استفاده از طرح‌های غیر مرسوم و خلاقانه در تولید جواهرات است. منبع الهام این برند در ساخت جواهرات غالبا بافت‌های طبیعی و آثار باستانی و مدرن هستند.

حتما بخوانید
چگونه آویز ساعت طلا جلوه‌ای زیبا به مچ دست می‌دهد؟

گردنبندهای زیبا و ظریف دیوید یورمن

یکی از گردنبندهای معروف برند دیوید یورمن، گردنبندهای زنجیری ظریفی هستند که اغلب بدون پلاک مورد استفاده قرار می­گیرند و دارای ظاهری درخشنده و جذاب هستند. وجود طرح حلقه در این گردنبندها جلوه خاصی به آن­ها بخشیده است.

دستبندهای دیوید یورمن

همان طور که گفته شد؛ دستبندهای کابل دیوید یورمن از معروف­ترین طراحی­های این برند و به نوعی امضای دیوید یورمن محسوب می­شوند. این دستبندها از میله­های فلزی صافی تشکیل شده­اند که به زیبایی، دور یکدیگر پیچیده­اند.

انگشترهای خارق‌العاده دیوید یورمن

در کنار دستبندهای کابل، انگشترهای طرح کابل نیز بسیار محبوب هستند و یادآور جسارت زنانه می­باشند. انگشتر دیوید یورمن با زیبایی و درخشش خیره­کننده خود نگاه­ها را به سمت شما جلب می­کند. همچنین یکی دیگر از طرح­های معروف دیوید یورمن، انگشتری است که از چندین حلقه با طرح­های مختلف این برند نظیر کابل، زنجیر و… تشکیل شده است. این انگشتر امکان ست کردن آن با هر کدام از دستبندهای طرح دیوید یورمن را به شما می­دهد.

مفهوم و مضمون در طراحی‌های یورمن

طراحی‌های دیوید یورمن سعی در انتقال مفاهیم و مضامین خاصی دارند و بیش از هرچیز قدرت و هماهنگی را به نمایش می­گذارند.

اصول طراحی و هنر در کارهای دیوید یورمن

به طور معمول در طراحی­های دیوید یورمن الگوهای هنری و شکل­های الهام گرفته از طبیعت به کار رفته است و جواهرات این برند به استفاده از هنرهای بصری معروف هستند. جواهرات دیوید یورمن ترکیبی از زیبایی و هنر را به نمایش می­گذارند.

مفهوم هنری و پیامدهای انتقالی در طراحی‌های او

قالب اصلی طراحی­های این برند مشهور از الهام­های هنری تشکیل شده است. دلیل این امر هنرمند بودن موسسین این شرکت است که با زمینه هنری و خلاقیت سرشار خود دست به افرینش طرح­ها و ساخت جواهرات می­زنند و مفاهیم هنری مورد نظر خود را از طریق طرح­های خود، به مردم در سراسر جهان انتقال می­دهند. خلاقیت دیوید یورمن و سیبل در استفاده از مفاهیم هنری برای ساخت جواهرات زیبا، موجب ایجاد یک سبک جدید در صنعت زیورآلات شده است.

تکنیک‌ها و ابزارها

طراحی جواهرات بدون استفاده از تکنیک­ها و ابزارهای این کار ممکن نیست. در ادامه به تکنیک­های و ابزارهای مورد استفاده دیوید یورمن در طراحی جواهرات می­پردازیم.

انواع ابزارها و تکنیک‌هایی که دیوید یورمن در طراحی‌های خود به کار می‌برد

آشنایی دیوید یورمن با هنر مجسمه­سازی و فراگرفتن جوشکاری، به پیشبرد کار این هنرمند در عرصه ساخت زیورآلات کمک بسیاری کرد. استفاده از انواع تکنیک­های جوشکاری، زنجیرسازی و… به همراه عناصری نظیر طلا، الماس، نقره و نگین­های ارزشمند، طراحی­های او را به زیباترین طرح­های صنعت جواهرات تبدیل کرده است. همچنین برند دیوید یورمن به استفاده از مواد عجیبی نظیر کربن، تیتانیوم سیاه، شهاب سنگ و… در طرح­های خود مشهور است.

نحوه استفاده از رنگ، نور، و سایر عناصر در طراحی‌های او

رنگ­ها در طراحی­های دیوید یورمن نقش مهمی را ایفا می­کنند. این برند به استفاده از جواهرات و نگین‌های ارزشمند رنگی معروف است. همچنین تراش­ها و خطوط به کار رفته در جواهرات ساخت این برند، با بازتاب نور، درخششی خیره کننده به این زیورآلات می­بخشند.

نتیجه ­گیری

برند دیوید یورمن اگرچه جزو برندهای تازه تاسیس در صنعت جواهرات محسوب می­شود و از قدمت کارتیه یا سایر برندها برخوردار نیست، اما خلاقیت دیوید و سیبل یورمن، از همان ابتدا منجر به ایجاد طرح­های مدرن و بدیع و تولید جواهراتی زیبا و منحصربه‌فرد شد و برند دیوید یورمن در مدت زمان کوتاهی در گروه طراحان مشهور این صنعت قرار گرفت. دیوید یورمن به ساخت زیورآلات خاص و خلاقانه، با استفاده از موادی نظیر نقره، پلاتین یا طلا به همراه سنگ‌های قیمتی و استفاده از مواد عجیبی مانند کربن، شهاب سنگ و… مشهور است. تجارت این برند امروزه به شکل یک شرکت خانوادگی اداره می شود و همچنین در عرصه مد پیشتاز است. امروزه جواهرات برند دیوید یورمن توسط بسیاری از افراد مشهور مورد استفاده قرار می­گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =