راهنمای طلا و جواهرات

النگو یا دستبند طلا؟ کدام زیباتر است؟

النگو یا دستبند طلا
4.5/5 - (2 امتیاز)

استفاده از زیورآلات مناسب می‌تواند به ظاهر شما جلوه‌ای خاص بخشیده و شما را مبادی آداب و آراسته‌تر نشان دهد. از آنجایی که امروزه تنوع جواهرات بسیار زیاد است، می‌توان با توجه به هر استایلی، زیورآلات مناسب را انتخاب کرد. دو نوع از انواع زیورآلات طلا که از محبوبیت بالایی برخوردارند، النگو و دستبند طلا هستند. این زیورآلات از گذشته تاکنون همواره مورد توجه بوده‌اند و یکی از اکسسوری های اصلی در استایل هر فردی به شمار می‌روند. اما مسئله‌ای که برای بسیاری از افراد تبدیل به یک چالش شده است، این است که آیا النگو بهتر است یا دستبند طلا؟ اگر شما نیز در هنگام انتخاب، بین دستبند و النگوی طلا تردید دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انتخاب زیورآلات طلا در زندگی روزمره

بسیاری از طراحان مد و فشن بر این باورند که حتی اگر لباس‌های ساده و تکراری بپوشید، اما از زیورآلات مناسب استفاده کنید، استایل شما متفاوت جلوه می‌کند. لذا تاثیر انتخاب زیورآلات به ویژه زیورآلات طلا در زندگی روزمره می‌تواند حتی از یک لباس فاخر بیشتر باشد. دلیل این امر درخشش و جلوه بالای زیورآلات طلا مانند دستبند و النگو است. در ادامه به شرح ویژگی‌های النگو و دستبند طلا می‌پردازیم.

النگو طلا

النگو طلا یکی از زیورآلات سنتی در فرهنگ ما محسوب می‌شود که همچنان محبوبیت خود را در گذر زمان حفظ کرده است. النگو طلا به شکل یک نوار باریک یا پهن دایره‌ای شکل است که دور مچ دست قرار می‌گیرد و زینت بخش دستان شما می‌شود. النگوها دارای انواع مختلف هستند و پهنای آن‌ها نیز متفاوت است.
امروزه اغلب النگوهای شیک و مدرن، از طلا ساخته شده یا حداقل بر روی آن‌ها، روکش طلا وجود دارد. النگوهای طلا در رنگ‌ها و عیارهای متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بهترین گزینه برای النگو طلا، طلای ۱۸ عیار است، اما نمونه‌های ساخته شده با طلای ۲۲ عیار نیز در بازار وجود دارد و گزینه مناسبی محسوب می‌شود.النگوی طلا

مواد و کیفیت النگوهای طلا

بسته به ترکیب آلیاژی که در هنگام تولید النگوهای طلا، با طلا ترکیب می‌شود، رنگ النگوی طلا متفاوت خواهد بود. البته باید بدانید که طلای رنگی نیز به اندازه‌ی طلای زرد ارزشمند است و تفاوت قیمتی باهم ندارند. به طور کلی قیمت و ارزش طلا به رنگ آن بستگی ندارد و این عیار طلاست که مشخص کننده ارزش آن است. بنابراین ارزش و کیفیت النگوی طلا به عیار طلای به کار رفته در ساخت النگو بستگی دارد.
همچنین کیفیت ساخت النگوی طلا نیز مهم است. اینکه مراحل ساخت النگوی طلا شامل طراحی، قالب‌سازی، ریخته‌گری، پرداخت، مخراج‌کاری و پرداخت نهایی با کیفیت بالا و دقت بسیار انجام شود، موجب افزایش کیفیت النگوی طلا خواهد شد.

طراحی و اشکال مختلف النگوهای طلا

النگوهای طلا به لحاظ شکل ظاهری به النگوی ساده، فنری، مفتولی، آینه‌ای، پروفیلی، دامله، اسنخوانی، میناکاری، تراش وعربی تقسیم می‌شوند. پس از طراحی النگوی طلا، نوبت به شکل‌دهی به آن می‌رسد و تسمه‌های طلا در چند مرحله از چرخ نورد عبور داده می‌شوند تا ضخامت النگو به ضخامت دلخواه برسد. سپس تسمه‌ها به چندین سایز تقسیم می‌شوند و توسط دستگاه فرم و حلقه، النگوها گرد می-شوند. پس از آن، طی فرایند جوشکاری و چکش‌کاری، النگوها صاف و یک‌دست شده و جوهرکاری و آبکاری می‌شوند. سپس طرح مورد نظر توسط دستگاه سی‌ان‌سی بر روی النگو حک می‌شود.

زیبایی النگو در مدل ‌های مختلف

النگوها در انواع مدل‌های زیر تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

• النگو طلا باریک
• این نوع النگوها از پهنای زیادی برخوردار نیستند و مناسب افرادی هستند که به مدل‌های ظریف علاقه دارند.
• تک پوش طلا
• تک پوش نوعی النگو طلای پهن است که به صورت تکی در دست مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طرح‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شوند.
• بنگل طلا
این نوع النگوها قابلیت باز و بسته شدن دارند و ثابت نیستند. می‌توانید آن را باز کرده، دور مچ دست قرار دهید و سپس ببندید.

دستبند طلا

یکی از پرطرفدارترین زیورآلاتی که هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند، دستبند طلا است. دستبند طلا نوعی زیورآلات بسیار کاربردی است که در شکل‌ها و ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. تنوع بالای دستبندهای طلا به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با استایل‌های مختلف و در موقعیت‌های گوناگون بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.دستبند_چرم_زنانه_با_پلاک_طلا

انواع دستبند طلا از لحاظ طراحی

دستبندهای طلا در طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند و می‌توانند هر نوع سلیقه‌ای را در بربگیرند. از انواع دستبد طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. دستبند طلا النگویی

یکی از انواع زیبای دستبند طلا، دستبند النگویی است. این دستبندها به النگو شباهت دارند؛ با این تفاوت که از قفل‌ لولایی یا قفل دکمه‌ای برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد.

2. دستبند طلا زنجیری

یکی از رایج‌ترین انواع دستبند، دستبندهای زنجیری هستند که هرگز قدیمی و از مدافتاده نمی‌شوند. همچنین این نوع دستبندها به راحتی با استایل‌های مختلف ست می‌شوند و در اندازه ها و طرح‌های متنوع در بازار وجود دارند. برخی از این نوع از این دستبندها طوری طراحی شده‌اند که می توان قفل آن را با توجه به سایز دست جابه‌جا کرد و اندازه آن را تنظیم نمود. در برخی دیگر از آن‌ها اندازه دستبند قابل تنظیم نیست. انواع دستبندهای زنجیری در مدل‌های امگا، کابلی، ماری و… ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.

3. دستبند طلا چارم

نوعی از دستبندهای زنجیری که از آن‌ها آویزی آویخته شده است، دستبند چارم نام دارد. آویز موجب جلوه بیشتر دستبند طلا می‌شود.

4. دستبند طلا مرواریدی

نوعی از دستبندهای طلای کلاسیک که از قدیم همواره محبوب و پرطرفدار بوده است، دستبند مرواریدی است. در این نوع دستبندها دانه‌های مروارید طبیعی یا پرورشی به وسیله زنجیر طلا به هم وصل شده‌اند.

5. دستبند طلا چرم

یکی از انواع محبوب دستبند طلا، دستبدهایی هستند که از ترکیب طلا و چرم ساخته شده‌اند. بند دستبند در این نوع دستبندها، چرمی است و یک قطعه طلا که می‌تواند دارای طرح‌های مختلفی باشد، بر روی چرم نصب شده است. این نوع دستبندها نسبت به انواع دیگر، اسپرت‌تر هستند و مردان نیز به آن‌ها علاقه دارند.

6. دستبند طلا لخت

این نوع دستبندها دارای طراحی صاف و یکدستی هستند و ظاهری شبیه به بند ساعت دارند. از انواع این نوع دستبند طلا می‌توان به دستبند طلا رولکس، دستبند طلا کارتیه و دستبند طلا پوست ماری اشاره کرد.

مزیت‌های استفاده از دستبند طلا در روزمره

دستبندهای طلا علاوه بر زیباتر کردن ظاهر شما، تاثیر بسیاری بر روی سلامتی بدنتان نیز دارند. شاید از این موضوع تعجب کنید، اما تماس طلا با پوست، به مرور زمان می‌تواند موجب بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن شود. همچنین کاهش استرس، افزایش هوشیاری، افزایش سلامت قلب و… از سایر فواید دستبند طلا برای سلامتی انسان است. دستبدهای طلا دارای تنوع بسیار بالایی هستند و با توجه به هر نوع سلیقه‌ای، می‌توان نوعی از این اکسسوری زیبا را انتخاب کرد. تنوع بالا، موجب قابل استفاده بودن دستبند طلا در موقعیت‌های گوناگون مانند موقعیت‌های رسمی، غیر رسمی و… می‌شود.
اکثر دستبندها قابل تنظیم هستند و می‌توان اندازه آن‌‌ها را بر اساس اندازه مچ دست و سلیقه خود، تنظیم کرد. همچنین به دلیل اینکه اغلب یکپارچه ساخته نمی‌شوند، قابلیت تعمیرپذیری بالایی دارند و اگر اتصال‌ قطعات دستبند خراب شود، می‌توان آن را تعمیر کرد.دستبند_سنگ_با_پلاک_طلا_طرح_بته_جقه

نگهداری و تعمیرات دستبند طلا

نگهداری از زیورآلات طلا، مانند دستبند به افزایش طول عمر و ماندگاری آن کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که دستبند طلا ظاهر زیبا و درخشان خود را حفظ کرده و کهنه نشود. برای نگهداری از دستبند طلا، باید آن را در فواصل زمانی معین، تمیز کنید تا گرد و خاک، دوده و سایر کثیفی‌ها ظاهر آن را کدر نکند. علاوه بر تمیز کردن دستبند، از آنجایی که دستبندها نسبت به النگوها ظریف‌تر هستند؛ باید در هنگام استفاده، نهایت دقت و توجه را به کار بگیرید. بهتر است در هنگام فعالیت‌هایی مانند ورزش، نظافت منزل و سایر فعالیت‌های سنگین دستبند را از دست خود خارج کنید.

مقایسه النگو و دستبند طلا

برای اینکه بتوانید انتخاب کنید که دستبند طلا برای شما مناسب‌تر است یا النگوی‌طلا؛ باید از تفاوت‌های این دو تا حدی آگاهی داشته باشید. مهم‌ترین تفاوت‌های بین النگو و دستبند طلا به شرح زیر است:

زیبایی و جذابیت هرکدام در محیط‌های مختلف

از آنجایی که دستبندها دارای تنوع بیشتری هستند، در انواع محیط‌ها می‌توان نوعی از آن را مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال در یک موقعیت اسپرت، می‌توانید دستبند طلا چرمی استفاده کنید و در یک موقعیت رسمی، دستبند طلای زنجیری را انتخاب کنید. در مورد النگوی طلا، تنوع کمتر است و این نوع اکسسوری بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلیقه‌ی شخصی و تاثیر آن در انتخاب بین النگو و دستبند

سلیقه شخصی نقش مهمی در انتخاب جواهرات مناسب شما ایفا می‌کند. برای افرادی که به دنبال زیورآلات ظریف‌تر هستند، دستبند طلا انتخاب بهتری است. اگر به دنبال ست کردن اکسسوری با ساعت خود هستید نیز دستبند طلا گزینه ایده‌آلی است. اما اگر به اکسسوری-های گرد و سنتی‌تر علاقه دارید، النگوی طلا می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

تأثیر انتخاب بین النگو و دستبند بر بازار طلا

النگو و دستبند طلا، هر دو از زیورآلات بسیار پرطرفداری هستند؛ به‌ گونه‌ای که روزانه در سراسر جهان، میلیون‌ها قطعه دستبند و النگو به فروش می‌رسد. اما با این‌ وجود، النگوها متقاضیان بیشتری دارند. همچنین از آنجایی که معمولا النگوها نسبت به دستبندها سنگین‌تر هستند؛ هزینه پرداختی برای آن‌ها بیشتر است. از طرفی النگو طلا بیشتر مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که النگو طلا می‌تواند تاثیر بیشتری بر بازار طلا و نوسان قیمت‌ها داشته باشد.

تمیمه طلا زنانه طرح گل شنل

راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی برای انتخاب بهتر بین النگو و دستبند

در هنگام انتخاب بین النکو و دستبند طلا توجه داشته باشید که النگوها، به دلیل وزن سنگین‌تر اغلب گران‌تر از دستبندها هستند؛ بنابراین با توجه به بودجه خود انتخاب مناسبی داشته باشید.
یکی از تفاوت‌های مهم بین دستبند و النگو، نحوه استفاده از آن‌ها است. از آنجایی که دستبند قابلیت باز و بسته شدن دارد، استفاده از آن راحت‌تر است. اما از طرفی النگو به راحتی از دست خارج نمی‌شود، بنابراین احتمال گم کردن آن نیز کمتر است. از آنجایی که دستبندها ظریف‌تر ساخته می‌شوند، باید در مراقبت‌ از آن‌ها نسبت به النگو، توجه بیشتری داشته باشید. در هنگام انتخاب بین النگو و دستبند طلا به موقعیتی که می‌خواهید از این اکسسوری‌ها استفاده کنید، توجه داشته باشید تا بر اساس نیاز و سلیقه خود، انتخاب مناسبی داشته باشید.

فاکتورهای مهم در نظر گرفتن در انتخاب زیورآلات طلا

در هنگام انتخاب زیورآلات نکات زیر را در نظر بگیرید:

• زیورآلات خود را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر تناژ پوست شما سر است زیورآلات رنگ طلایی انتخاب بهتری هستند. برای پوست‌های سرد و روشن، زیورآلات نقره‌ای رنگ انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.
• در هنگام انتخاب دستبند یا النگوی طلا به سایز مچ دست خود دقت کنید تا برای شما خیلی تنگ یا گشاد نباشد.
• لباس و استایل خود را در هنگام انتخاب زیورآلات طلا، در نظر بگیرید و بر اساس هماهنگی با آن انتخاب کنید.

نتیجه‌­گیری

دو نوع از زیورآلات محبوب و رایج بین افراد، النگو و دستبند طلا هستند. در هنگام انتخاب و خرید بین این دو اکسسوری زیبا باید سلیقه خود، موقعیت استفاده، قیمت، میزان تعمیرپذیری، استایل خود و هدف خرید را در نظر بگیرید، تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. به یاد داشته باشید مراجعه به یک فروشگاه طلای معتبر مثل فروشگاه آنلاین 10گلد، می‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای زیورآلات خریداری شده توسط شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =