راهنمای طلا و جواهرات

راهنمای کامل خرید سرویس طلای عروس

سروبس طلای عروس
5/5 - (2 امتیاز)

خرید سرویس طلای عروس یکی از اصلی‌ترین مراحل خرید عروسی محسوب می‌شود. از آنجایی که تنوع محصولات موجود در بازار زیاد است، انتخاب ست و نیم ست طلای عروس کمی دشوار بوده و ممکن است شما را گیج کند. دغدغه‌هایی مانند انتخاب یک سرویس زیبا و شیک، قیمت سرویس طلای عروس و… می‌تواند ذهن افراد را به خود مشغول کند. از طرفی سرویس طلا به جز زیبایی، نوعی سرمایه نیز به شمار می‌آید. همچنین امروزه با توجه به تورم و شرایط اقتصادی کشورمان خرید طلا نسبت به گذشته دشوار شده است. این امر اهمیت توجه به راهنمای خرید طلای عروس را دوچندان می‌کند. مطابق این راهنما در هنگام خرید سرویس عروس باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک خرید خوب داشته باشید و بعدها پشیمان نشوید. در این مقاله به ذکر نکته‌هایی در مورد خرید سرویس طلای عروس می‌پردازیم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

راهنمای خرید لاکچری ترین سرویس طلای عروس

لاکچری ترین سرویس طلای عروس با در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف نظیر مدل و سبک لباس عروس توسط طراحان خبره تولید می‌شود. همچنین این نوع سرویس‌ها با توجه به جدیدترین سبک‌های طراحی شده توسط طراحان جواهرات برتر دنیا طراحی می‌شوند و بسیار به روز هستند. در این نوع سرویس‌ها، بر روی قطعات سرویس نظیر گردنبند زنانه، گوشواره و دستبند زنانه، از جواهرات مختلف مانند الماس، زمرد و سایر سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استفاده می‌شود. به طور کلی سرویس‌های جواهر با نگین زمرد و الماس‌ تراش برلیان جزو سرویس‌های طلای لاکچری محسوب می‌شوند. از آنجایی که در لاکچری ترین سرویس طلای عروس از سنگ‌های قیمتی و نگین‌های اصل استفاده می‌شود؛ در هنگام انتخاب و خرید این سرویس‌ها باید از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید. از طرفی افراد عادی قادر به تشخیص جواهرات اصل از جواهرات تقلبی نیستند. بنابراین بهترین راه مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و خرید جواهرات به همراه دریافت فاکتور مهر و امضاء شده از آن‌هاست.

قیمت سرویس طلای عروس لاکچری به عواملی مانند نوع طلا و عیار آن، برند تولید کننده، طراحی آن، نوع سنگ‌ها و نگین‌های به کار رفته و نرخ طلای روز بستگی دارد. به طور کلی به دلیل اینکه در این سرویس‌ها از سنگ‌ها و نگین‌های قیمتی و اصل استفاده می‌شود و طراحی قطعات نیز خاص و ظریف است، از قیمت بالاتری نسبت به سرویس طلای عادی برخوردارند. بهترین راه برای آگاهی از قیمت سرویس‌های لاکچری عروس، مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی معتبر مورد نظر و مشاهده قیمت‌های روز جواهرات است.

نکات مهم در هنگام خرید طلای عروس

همان طور که می‌دانید در کشور ما خرید سرویس طلای عروس، بخشی از آداب و رسوم مهم در هنگام ازدواج محسوب می‌شود. در واقع به نوعی می توان آن را هدیه داماد به عروس تلقی کرد. بنابراین خرید یک سرویس طلای باکیفیت نه تنها برای عروس حائز اهمیت است، بلکه برای داماد هم اهمیت دارد. در ادامه به ذکر نکاتی راجع به راهنمای خرید سرویس طلا عروس می‌پردازیم:

راهنمای خرید سرویس طلای عروس

۱- در نظر گرفتن بودجه مناسب خرید طلا

پیش از هر اقدامی برای خرید ست و نیم ست سرویس طلای عروس، باید بودجه‌ای را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه خود مدل‌های متناسب با آن را انتخاب نمایید. به این ترتیب در زمان خود نیز صرفه جویی کرده‌اید و دچار سردرگمی برای انتخاب نخواهید شد.

۲- ویژگیهای ظاهری مانند رنگ پوست

یکی از مواردی که در راهنمای خرید سرویس طلا عروس باید در نظر بگیرید، رنگ پوستتان است. به این ترتیب می‌توانید رنگ سرویس طلای خود را متناسب با رنگ پوست خود در نظر گرفته و به جلوه ظاهری و جذابیت آن بیافزایید. برای این کار باید به رگ‌های زیر سطح پوست دستتان دقت کنید. اگر به رنگ زیتونی یا سبز دیده می‌شوند، رنگ پوستتان گرم است و جواهراتی با رنگ طلایی و رزگلد با پوست شما هماهنگی دارند. اگر رگ های زیر سطح پوست به رنگ آبی دیده می‌شوند، رنگ پوست شما سرد است و باید به سرغ خرید سرویس طلای سفید بروید. همچنین در هنگام انتخاب گردنبند و گوشواره هم باید به فرم و شکل صورت و گردن خود توجه کنید.

۳- اصل بودن نگین و سنگهای قیمتی

از سایر نکات مهمی که باید در راهنمای خرید سرویس طلا عروس، به آن توجه کرد، نگین و سنگ‌های به کار رفته در سرویس طلا است. از آنجایی که تشخیص نگین و سنگ های اصلی از تقلبی فقط توسط افراد کارشناس ممکن است، بهترین کار این است که با خرید از فروشگاه‌های معتبر و دریافت فاکتور از اصل بودن جواهرات خود اطمینان پیدا کنید.

۴-دقت به قطعات سرویس طلای عروس

به طور کلی سرویس طلای عروس شامل گردنبند، گوشواره و دستبند طلا می‌شود. اما اگر بخواهید انگشتر یا پابند زنانه نیز به همراه ان سفارش دهید، این امکان برای شما وجود دارد. همچنین ممکن است آویز ساعت زنانه هم در برخی سرویس‌ها قابل سفارش باشد.

۵- خرید از فروشگاه‌های معتبر

امروزه فروشگاه‌های بسیاری چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین به عرضه طلا و جواهرات مشغول هستند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای خرید سرویس طلای عروس جدید باید حتما به یک جواهر فروشی معتبر مراجعه نمایید. این فروشگاه باید زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فعالیت کند و برای کلیه محصولات خود فاکتور معتبر صادر کرده و به خریداران ارائه دهد. این امر موجب می‌شود تا خیالتان از بابت خرید یک سرویس طلای با کیفیت و مرغوبیت آن آسوده باشد.

۶- شناخت طلای دست دوم

متاسفانه برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید که توسط افراد سودجو اداره می‌شوند، به فروش طلا و جواهرات دست دوم به جای نو می‌پردازند. شاید تشخیص طلای دست دوم از نو برای شما کمی دشوار به نظر برسد، اما با دقت کردن به ظاهر طلا و به ویژه قفل‌های اجزای طلای عروس نظیر گردنبند و دستبند می‌توانید به نو یا دست دوم بودن آن پی ببرید. همچنین کدر بودن محصول یا خط و خش داشتن، می‌تواند نشان دهنده دست دوم بودن آن باشد.

۷- دقت به قفل سرویس طلا

از دیگر نکاتی که باید مطابق راهنمای خرید سرویس طلا عروس در نظر بگیرید، دقت به قفل قطعات سرویس طلای عروس مانند دستبند زنانه است. پیش از خرید باید از سالم بودن اجزا و قفل آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

۸- انتخاب سرویس طلا بر اساس طراحی لباس عروس

پیش از اینکه به سراغ خرید جواهرات بروید، ابتدا باید به طراحی لباس عروس خود توجه کنید. همان‌طور که می‌دانید با توجه به طراحی لباس باید جواهرات متناسب با آن را انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر طراحی لباس شما شلوغ و پر از جزئیات مانند نگین دوزی و سنگ دوزی است، بهتر است به سراغ خرید سرویس طلای ساده‌تر بروید.

۹- عدم خرید طلای خارجی

در هنگام خرید سرویس طلای عروس دقت داشته باشید که از خرید طلای خارجی بپرهیزید. دلیل این امر عیار پایین طلا و کارمزد بالای طلای خارجی است. بنابراین در هنگام خرید باید هزینه بالایی بپردازید که بیشتر از ارزش واقعی محصول است.

معرفی بهترین ست و نیم ست سرویس طلای عروس

سرویس طلای عروس شامل مدل‌ها و طرح‌های گوناگونی است. همچنین این سرویس‌ها به صورت ست و نیم ست سرویس طلای عروس طراحی و تولید می‌شوند. در ست‌ سرویس طلا تمامی قطعات از مدل و طرح هماهنگی برخوردار هستند و شامل یک گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند طلا می‌شود. در بعضی از ست‌های طلای عروس، انگشتر زنانه نیز وجود دارد. اما نیم ست‌های سرویس طلا معمولا فقط شامل گردنبند و گوشواره می‌شود.

راهنمای خرید ست و نیم ست طلا

در فروشگاه اینترنتی 10 گلد گالری انواع ست‌های سرویس طلای عروس در طرح‌ها و مدل‌های متنوع و متناسب با انواع سلیقه‌ها عرضه می‌شوند که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سرویس کامل ترکیبی هرمس و کارتیه طرح (پریسا)

در این سرویس زیبا طرح هرمس با کارتیه تلفیق شده و در ساخت آن ترکیب طلا و سنگ قیمتی به کار برده شده است. وزن این سرویس در حدود 9.71 گرم است.

۲- ست کامل طرح تراش ونکلیف

همان‌طور که در راهنمای خرید سرویس عروس گفته شد؛ توجه به طرح سرویس طلا بسیار اهمیت دارد. طرح ونکلیف از جمله زیباترین و ظریف‌ترین طرح‌ها برای طلای عروس محسوب می‌شود. دلیل این امر طراحی این سرویس به شکل گل است. این سرویس شامل گوشواره زنانه، گردنبند و دستبند طرح ونکلیف می‌شود و 12.03 گرم وزن دارد.

۳- سرویس کامل قلب آمیتیس

این سرویس با وزن 4.55 گرم و به رنگ زیبای بنفش از ترکیب سنگ و طلا ساخته است و شامل گردنبند، گوشواره و دستبند می‌شود. برای آن دسته از افرادی که به قیمت سرویس عروس اهمیت می‌دهند و به دنبال سرویسی با قیمت مناسب هستند، این سرویس طلا می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۴- نیم ست طلا طرح بولگاری

نیم ست طلا طرح بولگاری از جمله زیباترین نیم ست‌های عروس است که در ساخت آن از نگین‌های ظریف درخشان استفاده شده و همین امر آن را به گزینه‌ای مناسب برای ‌سرویس عروس تبدیل کرده است. این سرویس در حدود ۸ گرم وزن دارد.

۵- نیم ست طلا زنانه طرح پروانه مولتی کالر

یکی از انواع ست و نیم ست سرویس طلای عروس که استفاده از سنگ‌های رنگی، به آن جلوه چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ای بخشیده، نیم ست طلا زنانه طرح پروانه مولتی کالر است. این نیم ست با وزن 9.65 گرم، فقط شامل گوشواره و گردنبند می‌شود.

۶- نیم ست طلا طرح قلب فرد تک نگین

از دیگر نیم‌ست‌های زیبا که به دلیل طرح قلب، می‌تواند یادآور و نمادی از عشق در جشن عروسی شما باشد، می‌توان به نیم ست طلا طرح قلب فرد تک نگین اشاره کرد. این نیم ست زیبا در حدود 5.38 گرم وزن دارد و از معروف ترین طرح‌های برند محبوب فرد محسوب می‌شود. هدف فرد از طراحی این کالکشن، بزرگداشت و ستایش عشق بوده است.

۷- نیم ست طلا طرح شوپارد مدل تمام نگین

از سایر انواع نیم ست موجود در فروشگاه اینترنتی 10 گلد گالری می‌توان به نیم ست طلا طرح شوپارد مدل تمام نگین اشاره کرد که به دلیل طراحی مدرن و مینیمال خود، نظر علاقه‌مندان به طرح‌های مدرن را به خود جلب می‌کند. این نیم ست با وزن 3.6 گرم برای افرادی که به دنبال خرید یک نیم ست عروس با قیمت مناسب هستند، گزینه خوبی به شمار می‌آید.

معرفی جدیدترین سرویس طلای عروس 2024

در بخش بعدی از راهنمای خرید طلا عروس به معرفی جدیدترین سرویس طلای عروس 2024 می‌پردازیم. از انواع سرویس طلای عروس جدید می‌توان به سرویس‌های تراش خورده اشاره کرد. از آنجایی که استفاده از نگین در ساخت سرویس طلا و جواهرات، همیشه یکی از دغدغه‌های خریداران طلا بوده و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در صورت فروش سرویس خود به دلیل کسر سنگ‌ها متضرر نشوند، امروزه سرویس‌های تراش خورده به بازار آمده‌اند. در این نوع سرویس‌ها از نگین استفاده نمی شود اما طلا به گونه‌ای تراش خورده است که جلوه و درخشش زیبای نگین را برای شما تداعی می‌کند. از دیگر ترندهای جواهرات ۲۰۲۴ می‌توان به سرویس‌هایی با گردنبند الماس کلاسیک و گوشواره‌های حلقه‌ای الماس اشاره کرد. در سال ۲۰۲۴ برندهای مطرحی نظیر آلتوزارا، الساندرا ریچ و شنل به تولید طلا و جواهرات با نگین‌های الماس روی آورده‌اند.

جمع‌بندی

یکی از مهمترین خریدهای مربوط به جشن عروسی، خرید طلای عروس است. در این مقاله به راهنمای خرید سرویس طلا عروس پرداختیم و نکاتی را که باید در هنگام خرید لاکچری ترین طلای عروس و انواع ست و نیم ست سرویس طلای عروس در نظر بگیرید، برای شما شرح دادیم. به یاد داشته باشید چنان‌چه به قیمت سرویس طلای عروس اهمیت می‌دهید و قصد خرید یک سرویس با قیمت مناسب را دارید، بهتر است از میان مدل‌های متنوع سرویس عروس جدید، مدل‌های ظریف و سبک را انتخاب کنید و یا به جای انتخاب طلا با نگین‌ها و سنگ‌های قیمتی به سراغ خرید سرویس‌های تراش خورده بروید. همچنین می‌توانید با خرید اقساطی طلا، با هر میزان بودجه‌ای که دارید، سرویس مورد نظر خود را تهیه کرده و هزینه آن را در اقساط بلند مدت بپردازید.

در هنگام خرید طلا باید به نکاتی نظیر هماهنگی رنگ سرویس طلا با پوست خود، دقت به طراحی لباس عروس و اطمینان از سالم بودن طلا توجه کنید. همچنین از آنجایی که امروزه افراد بسیاری در زمینه فروش طلا و جواهرات مشغول به فعالیت هستند و ممکن است به عرضه طلای بی‌کیفیت یا دست دوم به جای طلای نو بپردازند، حتما خرید خود را از طریق فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و از آن‌ها فاکتوری با مهر و امضای فروشگاه دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =