دسته‌بندی نشده

راهنمای کامل تاثیر طلا بر روی پوست

تاثیز طلا بر روی پوست
5/5 - (1 امتیاز)

تاثیر طلا بر روی پوست: همانطور که می‌دانید، طلا فلزی زیبا و گران‌بها محسوب می‌شود که از گذشته‌های دور برای ساخت انواع جواهرات مورد استفاده قرار گرفته است. اما شاید کمتر کسی از تاثیر طلا بر روی پوست یا سلامتی انسان آگاه باشد. جالب است بدانید از گذشته‌ تا کنون، در کشورهایی مانند هند و ژاپن افراد از خواص طلا برای اهداف درمانی استفاده می‌کرده‌اند‌. نخستین بار هنگامی که کیمیاگران از خواص طلا بر سلامتی انسان آگاهی یافتند، به ساخت دارویی مایع به رنگ و شکل طلا روی آوردند. این دارو دارای فوایدی مانند تقویت سیستم ایمنی، جوان‌سازی پوست و… بود.

اما تاثیر طلا بر روی بدن زنان و مردان باهم تفاوت‌هایی دارد، که دانستن این تفاوت‌ها  باعث می‌شود که بدانید در چه مواردی می‌توانید از خواص درمانی طلا استفاده کنید و فواید و مضرات این کار چیست. در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد که فواید طلا بر روی پوست چیست و در ادامه به مقایسه تاثیر طلا بر روی پوست مردان و زنان می‌پردازیم؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 فواید طلا بر روی پوست

احتمالا همه شما تا به حال خرید طلا و جواهرات به عنوان زیورآلات زینتی را تجربه کرده‌اید. همچنین شاید عباراتی مثل ماسک طلا و یا کرم‌های طلا را شنیده‌اید. همان‌طور که پیش تر گفته شد طلا به جر جنبه تجملاتی و زینتی، فواید بساری برای پوست دارد که از این فواید برای ساخت کرم‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از فواید طلا بر روی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روشن کننده و شاداب کننده صورت

از انواع تاثیر طلا بر روی پوست می‌توان به خاصیت براق و روشن کنندگی این فلز گرانبها اشاره کرد. طلا از خاصیت انعکاس نور برخوردار است، بنابراین به چهره درخشش و براقیت خاصی می‌بخشد. همچنین مصرف کرم‌ها و یا شوینده‌های حاوی ترکیبات طلا موجب متعادل شدن رنگ چهره شده و لکه های ناشی از علل مختلف را برطرف می‌کنند.

رفع انواع چین و چروک پوستی

ذرات طلا قادر به نفوذ داخل لایه های عمیق پوست هستند، بنابراین موجب پر شدن منافذ و چروک‌های سطحی پوست می‌شوند و نتیجه این امر پوستی شفاف‌تر و درخشان‌تر است. برای رفع چروک‌های پوستی می‌توان از کرم‌های ضد چروک حاوی ذرات کلوئیدی طلا استفاده کرد.

جوانسازی پوست

تاثیر طلا بر روی پوست به همینجا ختم نمی‌شود و یکی از خواص مهم طلا جوانسازی سلول های پوستی است. بهره‌گیری از ترکیبات طلا در انواع محصولات پوستی مثل کرم‌ها و ماسک‌های صورت به علت داشتن آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و موجب تولید کلاژن توسط پوست و پیشگیری از پیری سلول‌های پوستی می‌شود. طلا با برخورداری از آنتی اکسیدان موجب تقویت و استحکام پوست شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

پس از بررسی کلی فواید طلا بر روی پوست، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا تاثیر طلا بر روی بدن زنان و مردان باهم متفاوت است؟ در ادامه تاثیر طلا بر روی پوست زنان و مردان را بررسی کرده و به مقایسه تاثیر طلا بر روی پوست مردان و زنان می‌پردازیم.

از تاثیرات طلا بر روی پوست زنان، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

تاثیرات طلا بر روی پوست زنان

پایین آوردن تب و دمای بدن : فلز طلا بدن زنان را خنک نگه می‌دارد. به ویژه برای خانم‌هایی که در دوره یائسگی خود هستند و دمای بدن بالایی دارند، فلز طلا موجب پایین آوردن در دمای بدن آنها می‌شود.

کاهش استرس و اضطراب : تاثیر طلا را می‌توان در تعادل سیستم عصبی خانم‌ها میز مشاهده کرد. انرژی طلا موجب ارتعاش گرم و خاصیت آرامش بخشی آن می‌شود که به درمان بسیاری از امراض و فشارهای عصبی کمک می‌کند.

 

درمان انواع زخم‌ها: از فلز طلا می‌توان برای درمان انواع زخم‌ها استفاده کرد. با قرار دادن طلا و یا گرد طلا بر روی زخم، می‌توان جلوی عفونت‌ها را گرفته و زخم‌ها را ترمیم کرد. همچنین بستن طلا روی زخم‌ها و انواع خراش‌ها باعث کاهش درد نیز می‌شود.

درمان آرتروز و درد مفاصل : استفاده از طلا برای زنان موجب تسکین نشانه‌های نامطلوب مرتبط با آرتروئید و التهاب مفاصل می‌شود. همچنین درد ناحیه مفاصل را کم می‌کند.

به تعویق انداختن روند پیری پوست: اکثر متخصصان پوست در مورد تاثیر طلا بر پوست زنان نظر یکسانی دارند و معتقدند که طلا باعث بهبود پوست و جوانسازی آن می‌شود. فلز طلا با دارا بودن آنتی اکسیدان روند پیری را به تعویق می اندازد.

تقویت سیستم ایمنی بدن : از دیگر تاثیرات طلا بر روی بدن زنان می‌توان به تقویت سیستم ایمنی آن‌ها اشاره کرد. تحقیقات نشان داده است زنانی که در طول زندگی خود همواره از طلا استفاده می‌کردند، کمتر از سایرین به بیماری‌های عفونی و … مبتلا می‌شوند.

با وجود فواید ذکر شده، ممکن است شما نیز علاقه به خرید طلا و بهره‌گیری از فپاید بیشمار آن داشته باشید. خرید اقساطی طلا امکان خرید را با هر بودجه‌ای برای شما فراهم می‌کند.

حتما بخوانید
درصد اجرت ساخت طلا چیست و چگونه محاسبه می شود؟

مضرات طلا بر روی پوست

همانطور که گفته شد، طلا دارای خواص و فواید بسیاری است، اما باید بدانید که با وجود تمام این فواید، برخی مضرات طلا بر روی پوست هم غیر قابل انکار است.  طلا فلزی است که می‌تواند در برخی از افراد حساسیت پوستی ایجاد کند. برخی از افراد به طور ژنتیکی به فلز طلا حساسیت دارند و ممکن است با استفاده از طلا پوست آن‌ها دچار التهاب، خارش، جوش یا تورم شود. برای اینکه متوجه شوید که آیا به طلا حساسیت دارید یا خیر، می‌توانید یک قطعه طلا را بر روی پوست ماساژ دهید و سپس تا ۲۴ ساعت پوست خود را بررسی کنید. اگر هیچ عارضه‌ای ایجاد نشد یعنی شما به طلا حساسیت ندارید و می‌توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید.

اما حتما تا به حال شنیده‌اید که استفاده از طلا برای مردان منع شده است. طبق یافته‌های پزشکی و آزمایش‌های صورت گرفته محققان علت این امر را تفاوت در تعداد گلبول‌های سفید در بدن مردان و زنان می‌دانند. مقایسه تاثیر طلا بر روی پوست مردان و زنان نشان می‌دهد که به علت بیشتر بودن تعداد گلبول‌های سفید در بدن مردان، استفاده از طلا موجب افزایش بیشتر تعداد گلبول‌های سفید خون شده و به همین علت، تولید گلبول‌های قرمز خون کاهش می‌یابد. این امر به مرور زمان کم خونی را به دنبال خواهد داشت. کم خونی نیز باعث ایجاد تاثیرات نامطلوب بر روی پوست مردان خواهد شد. همچنین عدم وجود تعادل بین گلبول‌های سفید و قرمز خون، ممکن است منجر به سرطان خون شود.

استفاده از طلا در محصولات مراقبت از پوست

طلا در محصولات آرایشی

در مورد استفاده از طلا در محصولات مراقبت از پوست، باید نوعی از طلا مورد استفاده قرار بگیرد که هیچ گونه ناخالصی نداشته باشد. همچنین در تولید این محصولات، طلا به فرمی در می‌آید که توسط پوست به آسانی قابل جذب باشد. این باعث می‌شود تا تاثیر طلا بر روی پوست به طور موثر خود را نشان دهد. به طور معمول برای محصولات پوستی از طلا کلوئیدی و طلا ۲۴ عیار استفاده می‌شود.

به طلای کلوئیدی طلای نانو نیز می‌گویند. علت این نام‌گذاری، ریز بودن ذرات طلای کلوئیدی و قابلیت جذب بالای آن است. طلای ۲۴ عیار هم از خلوص بالایی برخوردار است، بنابراین فواید طلا بر روی پوست بیشترخواهد شد. استفاده از طلای ۲۴ عیار در محصولات مراقبت پوست موجب نوسازی طبیعی سلول‌ها شده و با افزایش جریان خون، اکسیژن‌ رسانی به سلول‌ها را بهبود می‌بخشد.

ازانواع محصولات مراقبت از پوست حاوی طلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 کرم طلا

طلا موجب شادابی و براق شدن پوست می‌شود، اما تاثیر طلا بر روی پوست تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود. طلا به شادابی و جوانسازی سلول‌های پوستی کمک بسیاری می‌کند. ذرات و مولکول‌‌های خیلی کوچک طلا می‌توانند به لایه‌‌های اپیدرم پوست نفوذ کرده و منجر به افزایش ساخت کلاژن شوند. به این ترتیب پوست تقویت شده و از پیری زودرس آن جلوگیری می‌شود. همین امر باعث شده تا از طلا برای ساخت انواع کرم‌های پوستی استفاده شود. کرم طلا می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه، لیفت و جوانسازی پوست، برطرف کردن چروک‌‌های پوستی و آبرسانی به پوست داشته باشد.

ماسک طلا

استفاده از طلا برای ساخت ماسک‌های پوستی نیز بسیار رایج است. این ماسک‌ها معمولا در کلینیک‌ها برای فیشیال‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماسک طلا باعث بازسازی و تقويت ساختار پوست شده و با بهبود گردش خون، سلول‌های پوست را ترمیم می‌کند.

مقایسه تاثیر طلا بر روی پوست زنان و مردان

مطالعات نشان می‌دهد که تاثیر طلا بر روی پوست زن و مرد متفاوت است. دلیل این تفاوت این است که ساختار بدن زن و مرد باهم کمی فرق دارد. به عنوان مثال تعداد گلبول‌های سفید خون مردان بیشتر از زنان است. طلا با تاثیر بر روی افزایش تعداد گلبول‌های سفید، باعث کاهش گلبول‌های قرمز خون در مردان شده و منجر به کم‌خونی خواهد شد. کم‌خونی بر روی سلامت پوست اثرات منفی خواهد داشت. مقایسه تاثیر طلا بر روی پوست مردان و زنان نشان می‌دهد که طلا موجب افزایش ساخت کلاژن در پوست زنان شده و در نهایت منجر به شادابی و جوانسازی پوست می‌شود. همچنین طلا با تاثیر بر روی افزایش جریان خون در بدن زنان، مواد مغذی بیشتری به بافت پوست آن‌ها رسانده و باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود.

جمع بندی

طلا فلزی با ارزش است که علاوه بر استفاده به صورت زیورآلات زینتی برای افزایش زیبایی در استایل شما، تاثیرات شگرفی بر روی پوست و سلامتی انسان دارد. از گذشته‌های دور کیمیاگران به تاثیر طلا بر روی پوست آگاه شدند و به ساخت انواع کرم‌های طلا روی آوردند. امروزه نیز استفاده از ترکیبات طلا در ساخت انواع محصولات مراقبت پوستی لوکس و موثر، بسیار رایج است. طلا در بدن زنان به طور موثری موجب افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، بهبود وضعیت پوست و… شده و حس شادی و امید به زندگی به شما خواهد بخشید. دقت داشته باشید که به دلیل تفاوت ساختار بدن زنان و مردان ممکن است تاثیرات طلا بر روی بدن مردان به این شکل نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 19 =