جواهرات در فشن

تاریخچه برند تیفانی + معرفی انواع محصولات این برند

با برند تیفانی بیشتر آشنا شوید
4/5 - (1 امتیاز)

اگر به دنیای مد و فشن و جواهرات علاقه داشته باشید، حتما تا به حال نام برند تیفانی به گوشتان رسیده است. تیفانی برندی لوکس در عرصه جواهرات با شهرت جهانی است. درواقع می‌توان تیفانی را یکی از قدیمی‌‌ترین برندها در زمینه تولید زیورآلات لوکس در جهان به شمار آورد. تمرکز این برند بر جزئیات دقیق زیورآلات، استفاده از متریال با کیفیت و خاص و ترکیب کردن خلاقیت با هنر و زیبایی، منجر به تولید محصولاتی کم‌نظیر توسط تیفانی شده است. می‌توان گفت، کیفیت و طرح‌های زیبا و خاص محصولات این برند همواره زبانزد بوده و طراحی‌های ویژه و سنگ‌های قیمتی شیکی که در ساخت زیورآلات این برند استفاده می‌شود، همیشه مورد توجه افراد شیک پسند در جهان قرار گرفته است. امروز می‌خواهیم با تاریخچه برند تیفانی که به پادشاه الماس شهرت دارد، بیشتر آشنا شویم. اینکه این برند لوکس و مشهور چطور و چگونه شروع به کار کرد؛ چه مسیری را برای رسیدن به موفقیت کنونی خود پیمود و اکنون چه محصولاتی از این برند برای فروش عرضه می‌شود. برای آگاهی از تاریخچه برند تیفانی و آشنایی با محصولات این برند پرآوازه در صنعت جواهرات، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه برند تیفانی

برند تیفانی در سال 1837 خلق شد. در آن هنگام چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله و دوستش جان بی یانگ، با تاسیس یک فروشگاه کوچک کالاهای لوکس در شهر نیویورک، برند تیفانی را پایه‌گذاری کردند. در سال ۱۸۴۱ و پس از شراکت تاجری به نام الیس با آن‌ها، تیفانی به یکی از مهمترین عرضه‌کننده‌های ظروف چینی و لوازم مرتبط با مد تبدیل شد. در سال ۱۸۴۰، تیفانی و شرکایش تصمیم به تولید و عرضه جواهرات گرفتند. نوآوری برند تیفانی در تولید کاتالوگ محصولات خود، که هم اکنون هم تحت عنوان کتاب آبی برای معرفی محصولات جدید نیفانی چاپ می‌شود، باعث شد این برند بیشنر از پیش شناخته شود. در سال ۱۸۴۸ و همزمان با انقلاب فرانسه، زمانی که اشراف زادگان فرانسوی، به فکر فروش جواهرات خود افتادند، شرکای تیفانی برای خرید جواهرات لوکس و قیمتی اشراف زادگان به فرانسه رفته و با تیزهوشی شروع به خرید این جواهرات عالی کردند. سپس با سود حاصل از خرید و فروش این جواهرات توانستند سرمایه خود را افزایش داده و چندین مغازه جواهر فروشی افتتاح کنند.

برند تیفانی در نیمه دوم قرن نوزدهم که تقاضا برای خرید نقره زیاد بود، شروع به طراحی و تولید ظروفی با استفاده از نقره با درجه خلوص بالا کرده و به عنوان اولین برند آمریکایی به عنوان عرضه‌کننده نقره با‌کیفیت در آمریکا مشهور شد. این نام تجاری معتبر در سال ۱۸۵۳ و با خرید سهام شرکت توسط چارلز لوئیس سهام شرکا به Tiffany & Co تغییر نام داد. پس از آن این برند با خرید سنگ‌های قیمتی کمیاب به  تا سال ۱۸۸۷ به پادشاه الماس‌ها معروف شد. کسب امتیاز ضرب سکه‌ها و مهرهای دولت امریکا، پایه گذاری شرکتی برای ساخت گلدانو اکسسوری‌های دیگر با همین نام و… از افتخارات تیفانی تا سال ۱۹۰۰ به شمار می‌رود. اما برند تیفانی در سال ۱۸۸۶ با طراحی خلاقانه یک حلقه نامزدی، که بر روی آن الماس با شش چنگ ست می‌شد، گامی بزرگ در دنیای جواهرات برداشت. این طرح با نام تیفانی ستینگ به سرعت به یکی از پرطرفدارترین حلقه‌های نامزدی در جهان تبدیل شد. پس از آن تیفانی همچنان به نوآوری‌های خود در زمینه طراحی طلا و جواهرات ادامه داده و در سال ۱۹۰۲ تیفانی از سنگی قیمتی و کمیاب به نام کونزایت رونمایی کرد. امروزه نیز گوهرشناسان این کمپانی، برای تهیه چشم‌نوازترین سنگ‌های قیمتی به دورترین نقاط جهان سفر می‌کنند.

خلاقیت و هنر برند تیفانی به همین‌جا محدود نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های برند تیفانی این است که در کنار تولید جواهرات لوکس و گران قیمت مانند دستبند تیفانی، به طراحی و ساخت جواهراتی با نقره پرداخته است. از آنجایی که خرید سرویس‌های طلا و جواهر گران‌قیمت تیفانی برای همه افراد ممکن نبود و از سوی دیگر زیبایی و جلوه درخشان زیورآلات تیفانی، توجه همه افراد را به خود جلب می‌کند، تیفانی به تولید مجموعه زیورآلاتی از جنس نقره پرداخت که از نظر زیبایی و درخشش بسیار چشم‌نواز بودند.

همکاری تیفانی با طراحان صاحب سبک و مشهوری مانند السا پرتی، پالوما پیکاسو و ژان شلمبرژه باعث تثبیت جایگاه این برند شد و محصولات خلاقانه این برند مانند انگشترهای تیفانی پالوما پیکاسو که با نگین‌های یاقوت صورتی پوشیده شده و… باعث شد تیفانی به یکی از پیشگامان عرصه طراحی و تولید جواهرات لوکس تبدیل شود. از افراد سرشناسی که در طول تاریخ محصولات تیفانی را خریده و مورد استفاده قرار دادند، می‌توان به ژاکلین کندی و الیزابت تیلور اشاره کرد.

از گذشته تا به امروز، طلاهای برند تیفانی را می‌توان ترکیبی از خلاقیت، به‌روزبودن و استفاده از فناوری‌های مدرن دانست که این جواهرات با تلاش برای پیشرو بودن و به کارگیری از دانش و خلاقیت هنرمندان و طراحان صاحب سبک، تولید و عرضه شده اند. در حال حاضر برند تیفانی حدود ۵.۵ میلیارد دلار آمریکا ارزش داشته و در سراسر جهان بیش از ۳۲۶ نمایندگی فعال دارد.

انواع محصولات برند تیفانی

انواع محصولات تولیدی توسط این شرکت شامل جواهرات متنوع، نقره استرلینگ، انواع ساعت، ظروف چینی و کریستال، عطرهای اوت کوتور و لوازم چرمی می‌شود. از جواهرات طلا مرغوب و باکفیت برند تیفانی می‌توان به انگشتر برند تیفانی، گوشواره تیفانی، دکمه سردست تیفانی، گردنبند تیفانی، دستبند تیفانی و… اشاره کرد. سبک طراحی جواهرات تیفانی، نسبت به دیگر برندهایی که امروزه در بازار طلا و جواهر مشهور شده‌اند، کاملاً متفاوت است. زیورآلات برند تیفانی نه ‌تنها به شکل زیبا و ظریف طراحی شده‌اند، بلکه دارای سبک خاص و البته به‌روزی هستند. اکسسوری‌های برند تیفانی طرفداران بسیاری دارند و بازیگرها و افراد مشهور، در مراسم‌های مختلف، از آن‌ها برای زیباتر نشان دادن استایل خود استفاده می‌کنند. تنوع در محصولات تولید شده توسط تیفانی بسیار بالاست، اما ما قصد داریم در ادامه مطلب به محبوب‌ترین طلا و جواهرات این برند خوش نام بپردازیم.

گردنبند تیفانی

گردنبند تیفانی یکی از محصولات محبوب این برند به شمار می‌آید. انواع گردنبند تیفانی در طرح‌های چشمگیر و نوآورانه و با استفاده از بهترین متریال تولید و به بازار عرضه می‌شوند. یکی از گردنبندهای مشهور این برند  گردنبند Open Heart است. طراحی این گردنبند زیبا، به شکل قلبی است که در وسط آن یک قفل قرار گرفته و سطح آن پر از نگین‌های درخشان است. طراحی تیفانی با انتخاب دو رنگ متفاوت برای قلب و قفل، نوعی طراحی خلاقانه و هوشمندانه محسوب می‌شود. البته طراحی اولیه این مدل معروف، در قرن نوزدهم میلادی صورت گرفته است. در طراحی اولیه این گردنبند، قلب‌ها به صورت لاکت طراحی می‌شدند، یعنی همراه با آن کلید قفل هم فروخته می‌شد و درون قفل عکس کوچکی قرار می‌گرفت. از دیگر گردنبندهای محبوب تیفانی می‌توان به گردنبند Starfish اشاره کرد. این گردنبند زیبا همراه با آویزی به شکل ستاره دریایی طراحی شده و در جنس طلا، نقره و پلاتین توسط برند تیفانی تولید می‌شود. گردنبند Diamonds By The Yard هم یکی دیگر از گردنبندهای مشهور تیفانی به شمار می‌آید. این گردنبند طراحی ساده ولی شیکی دارد و از ترکیب چند قطعه الماس در زنجیر تشکیل شده است. می‌توان به سادگی این محصول را با هر استایل و آرایشی هماهنگ کرد.

حتما بخوانید
چگونه آویز ساعت طلا جلوه‌ای زیبا به مچ دست می‌دهد؟

دستبند تیفانی

انواع دستبند برند تیفانی در طراحی‌های زیبا و ظریف با استفاده از باکیفیت‌ترین متریال طلا و نقره و با استفاده از سنگ‌های قیمتی تولید شده و برای فروش در سراسر جهان عرضه می‌شوند. از مجبوب‌ترین دستنبدهای برند تیفانی می‌توان به دستبند Charm اشاره کرد. این دستبند، یکی از طرح‌های پرطرفدار زیورآلات تیفانی به شمار می‌آید. این دستبند از آویزهای گوناگونی مانند قلب و قفل تشکیل شده است و مشتری می‌تواند با توجه به سلیقه و علاقه خود آویز خاص خود را انتخاب کند. علاوه بر این، تیفانی این حق انتخاب را برای مشتری قائل شده که از بین رنگ‌های سفید، زرد و رزگلد طلای ۱۸ عیار، دستبند با رنگ مورد علاقه خودر را سفارش دهد. دستبند Infinity یکی دیگر از دستبندهای محبوب برند تیفانی محسوب می‌شود. این دستبند محصولی نمادین است و می‌توان آن را سمبل عشق بی‌نهایت دانست. با اینکه این دستبند ظاهری ساده دارد، اما برای مراسم‌های مختلف و سبک های متفاوت لباس می‌توان از آن استفاده کرد و ظاهری شیک و چشم‌نواز داشت. دیگر دستبند زیبای تیفانی که طراحی آن شبیه به یک النگوی چندلایه است، دستبند Somerset نام دارد. در سطح این دستبند نگین‌های ریز و درخشان الماس وجود دارد.

انگشتر تیفانی

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع انگشتر تیفانی حلقه نامزدی الماس‌‌نشان این برند است. این حلقه‌ها نقطه عطفی در طراحی محصولات تیفانی محسوب می‌شوند و از پرفروش‌ترین زیورآلات زیبای این کمپانی هستند. ظاهر ساده و لوکس این حلقه، استایلی شیک و کلاسیک به افراد می‌بخشد. انگشترهای مجموعه Tiffany T از دیگر انگشترهای محبوب این برند هستند که در طراحی آن‌ها از حرف انگلیسی T استفاده شده است.

گوشواره تیفانی

از انواع گوشواره تیفانی می‌توان به گوشواره مجموعه Loving Heart اشاره کرد. این گوشواره از حلقه‌هایی تشکیل شده است که در اوج زیبایی و سادگی درون هم قرار می‌گیرند. همچنین طرح کلید و قفل که یکی از طرح‌های اصلی برند تیفانی محسوب می‌شود، در طراحی برخی از گوشواره‌های این برند پرآوازه نیز مورد استفاده قرار گرفته است. جواهرسازان تیفانی در ساخت گوشواره‌های این برند، بر روی بهبود جزئیات، تمرکز خاصی داشته‌اند که این امر باعث تولید طلا و جواهراتی باکیفیت و ظاهری درخشان و زیبا شده است. گوشواره‌‌های طلای تیفانی در سبک‌ها و طرح‌های متنوعی ساخته می‌شوند و شامل طرح‌های هندسی مدرن مانند دایره، طرح‌های ساده، زنجیری و… هستند. همچنین در برخی از این زیورآلات سنگ‌‌های قیمتی مثل الماس، یاقوت، زمرد و… به کار رفته است که درخشش و زیبایی محصول را دوچندان می‌کند. برخی از گوشواره‌های تیفانی به شکل آویز طراحی می‌شوند و برخی از آن‌ها طول کوتاه‌تری دارند.

 سفیر برند تیفانی کیست؟

در سال 2017 کمپانی تیفانی تصمیم گرفت تا از افراد سرشناس هنری که به لحاظ هویتی با سبک برند تیفانی هم‌سو بودند، دعوت کند تا در رونمایی محصولات جدید تیفانی حضور داشته باشند. به همین دلیل کمپینی تحت عنوان عنوان the only one با دعوت از ۶ فرد تاثیرگذار در عرصه مد و فشن، سینما و هنرهای نمایشی راه‌اندازی کرد. این برند در آن زمان اعلام کرد که تمرکز کمپین تبلیغاتی پاییزی‌اش بر ابراز وجود و فردیت خواهد بود و این کار را در راستای تلاش مداوم برای به روز رسانی تصویر خود انجام می‌دهد؛ زیرا هویت ذاتی برند تیفانی همین است و افرادی که به عنوان نماینده این برند انتخاب شده‌اند، به علت سبک منحصر به فرد، قدرت شخصی و بینش عالی خود برگزیده شده‌اند.

ال فانینگ (Elle Fanning) بازیگر شناخته شده هالیوود، یکی از چهره‌هایی بود که در این کمپین تحت عنوان سفیر برند تیفانی به فعالیت پرداخت. همچنین در ماه آوریل ۲۰۲۱ رزی به عنوان سفیر جهانی برند تیفانی انتخاب شد. این چهره سرشناس ضمن شرکت در کمپین دیجیتالیtiffany hardwear  ۲۰۲۱  بیان کرد که همیشه علاقه داشته است بخشی از این برند نمادین باشد و از این موضوع هیجان زده و مفتخر است. به تازگی نیز  جیمین (Jimin) که از خوانندگان محبوب گروه موسیقی کره ای بی تی اس (BTS) است، به عنوان سفیر برند تیفانی انتخاب شده است.

نتیجه بررسی برند تیفانی

در این مقاله به تاریخچه برند تیفانی و معرفی محبوب‌ترین محصولات این برند پرآوازه و خوش نام پرداختیم. کمپانی تیفانی پس از مرگ مؤسس این برند یعنی چارلز لوئیس تیفانی، همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و پیشرفت زیادی در طراحی و تولید جواهرات لوکس و خلاقانه داشته است. در این مطلب، همه اطلاعاتی که باید در مورد این برند معتبر و صاحب‌نام در دنیای جواهرات و مد و فشن بدانید، بررسی کردیم. از گذشته تا کنون طرا‌حی‌های ظریف و منحصر به فرد تیفانی، محصولات این برند را از سایر برندها متمایز کرده است. این برند امروزه علاوه بر فعالیت در زمینه تولید طلا و جواهرات، در زمینه‌های متنوعی به موفقیت رسیده و تولیدات گوناگونی را به بازار جهانی عرضه می‌کند.

خلاقیت برند تیفانی در بسته بندی این محصول که شامل یک جعبه آبی با روبان سفید است هم به چشم می‌خورد و شبیه به یک امضای ارزشمند برای طرفداران این برند به شمار می‌آید. دقت داشته باشید که طلا و جواهرات طرح تیفانی را تنها از طریق فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. در وب سایت ۱۰ گلد گالری انواع طلا و جواهرات تیفانی با طرح‌های زیبا برای فروش عرضه می‌شود. با خرید از این فروشگاه معتبر، ضمن دسترسی به طرح‌های شیک و خاص تیفانی، خیالتان از بابت خریدی ایمن، آسوده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =