دانستنی های طلا و جواهرات

سرویس طلا چیست و چه کاربردی دارد

سرویس طلا چیست و چه کاربردی دارد
5/5 - (1 امتیاز)

سرویس کامل طلا یکی از کامل‌ترین انواع زیورآلات طلا محسوب می‌شود که شامل چندین قطعه زیورآلات مانند گردنبند، گوشواره، دستبند و… است. بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند تا با خرید سرویس طلا، تمامی زیورآلات خود را به صورت ست و هماهنگ استفاده کنند. استفاده از سرویس طلا به ویژه برای مهمانی‌های باشکوه، مانند جشن عروسی و… بسیار مناسب است و شما را از دغدغه ست کردن زیوآلاتتان با هم بی نیاز می‌کند. استفاده از یک سرویس طلا لاکچری موجب درخشیدن شما در مجالس خواهد شد و نگاه‌ها را به سمت شما خیره می‌کند. سرویس طلا، یکی از محبوب‌ترین خریدها در بین علاقه‌مندان به زیورآلات طلا به شمار می‌آید. اما آن‌چه که قبل از خرید سرویس طلا باید مد نظر قرار داد، افزایش آگاهی و اطلاعات خود در این باره است. اطلاع از انواع سرویس طلا، ویژگی‌های آن، قیمت سرویس طلا، عیار آن و عواملی که باید در هنگام خرید مد نظر قرار داد، از جمله نکات اساسی در هنگام خرید سرویس طلا هستند. در این مقاله به معرفی ویژگی‌های سرویس طلا و هر آن‌چه که در هنگام خرید سرویس طلا باید بدانید، می‌پردازیم؛ با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

مهمترین ویژگیهای سرویس طلا کامل

هنگام خرید طلا باید بدانید که به‌طور معمول یک سرویس طلا کامل شامل گردن‌بند، دستبند و گوشواره می‌شود. البته بعضی از سرویس‌ها دارای انگشتر هم هستند. در ادامه به مهم‌ترین مشخصه‌های سرویس طلا کامل می‌پردازیم.

وزن سرویس طلا:

یکی از مهمترین ویژگی‌های سرویس طلا وزن آن است. بدیهی است هر چه وزن سرویس طلا بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران‌تر خواهد بود، زیرا قیمت سرویس طلا بر اساس وزن آن‌ها محاسبه می‌شود. همچنین هرچه تعداد قطعات سرویس طلا بیشتر باشد، وزن آن بیشتر خواهد شد. انواع سرویس‌های طلای سبک و سنگین در بازار وجود دارند و می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

عیار سرویس طلا:

از دیگر مشخصه‌هایی که باید در هنگام خرید سرویس طلا به صورت نقد یا خرید قسطی طلا در نظر گرفت، عیار سرویس طلا است. باید دقت داشته باشید که این مورد بسیار اهمیت دارد. هرچه عیار سرویس طلا بالاتر باشد، نشان‌دهنده خلوص بیشتر طلا است و قیمت آن نیز بالاتر است. به همین ترتیب هرچه عیار طلا پایین‌تر باشد، هزینه پرداختی هم به تبع آن کاهش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید، طلای خریداری شده باید حتما همان عیاری را داشته باشد که فروشنده به شما اعلام می‌کند. به همین علت باید از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید طلا نمایید.

رنگ سرویس کامل طلا:

طلا به رنگ‌های رزگلد، زرد و سفید در ایران طرفدار بیشتری دارد. به ویژه در چند سال اخیر سرویس طلای سفید در بین علاقه‌مندان به زیورآلات طلا محبوب‌تر شده است. باید بدانید که رنگ طلا در عیار آن تاثیری نخواهد داشت. اما می‌توانید با توجه به رنگ پوست خود و سلیقه و ترجیح خود، سرویس کامل طلا با رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

طراحی سرویس طلا:

امروزه به لطف پیشرفت مد و تکنولوژی سرویس کامل طلا با انواع طرح‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود. برخی از انواع سرویس طلا دارای نگین و سنگ‌های قیمتی هستند. برخی نیز به‌صورت تراشکاری شده و بدون نگین به فروش می‌رسند. باید توجه داشته باشید که هرچه طراحی سرویس طلا پیچیده‌تر باشد یا ساخت آن دشوارتر انجام شده باشد، اجرت بیشتری خواهد داشت. در هنگام فروش هزینه اجرت از زیورآلات شما کسر خواهد شد. به همین دلیل باید این موضوع را در نظر بگیرید.

قیمت سرویس کامل طلا

قیمت طلا و جواهرات با توجه به نوع و وزن آن‌ها و قیمت طلای روز محاسبه می‌شود، به همین دلیل قیمت واحدی ندارند و به صورت روزانه قیمت طلا و جواهرات به صنف طلا فروشان اعلام می‌شود. اما مولفه‌های مختلفی بر روی قیمت سرویس کامل طلا اثر می‌گذارند، که از این مولفه‌ها می‌توان به وزن و عیار طلا، قیمت روز طلا، اجرت ساخت، برند طلا و… اشاره کرد.

وزن و عیار از اساسی‌ترین عواملی هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت سرویس طلا اثرگذار هستند. هرچه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر بوده و قیمت بیشتری خواهد داشت. همچنین هرچه وزن طلا بیشتر باشد، قیمت سرویس کامل طلا افزایش خواهد یافت. استفاده از سنگ‌ها قیمتی و جواهرات نیز می تواند بر روی قیمت نهایی سرویس طلا موثر باشد. اگر سنگ‌های به‌کاررفته سنگ‌های قیمتی و اصل مانند الماس یا مروارید اصل باشند، قیمت زیورآلات طلا افزایش خواهد یافت. همچنین اجرت ساخت هم می‌تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد. هرچه برای ساخت مدل انتخابی شما زحمت و زمان بیشتری صرف شده باشد و طرح آن پیچیده‌تر باشد، قیمت نهایی آن افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید
طلای سفید یا زرد؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

 قیمت سرویس طلا لاکچری

سرویس طلا

سرویس طلا لاکچری به سرویس‌هایی گفته می‌شود که جزء جواهرات لوکس شناخته می‌شوند و از سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها در ساخت آن‌ها استفاده شده است. همچنین برخی از برندهای گران قیمت و مشهور در جهان به تولید سرویس طلا لاکچری می‌پردازند. به دلیل استفاده از سنگ‌ها و فلزات قیمتی در این زیورآلات، قیمت سرویس طلا لاکچری بیشتر از سرویس‌های معمولی است. قیمت سرویس طلای لاکچری هم با توجه به وزن و عیار آن محاسبه می‌شود. همچنین میزان سنگ‌های قیمتی به کار رفته در این سرویس‌ها بر روی قیمت آن ها تاثیر دارد. میزان پیچیدگی طرح و خاص بودن آن هم می‌تواند باعث افزایش قیمت سرویس طلا لاکچری شود.

قیمت سرویس طلا سفید

رنگ سفید یا نقره مانند سرویس طلا سفید از روکش کردن طلا با فلز رودیم ایجاد می‌شود. این روکش جلای زیادی به طلا سفید می‌دهد. همچنین برخی از انواع طلا سفید با استفاده از پالادیوم ساخته می‌شوند. این نوع طلای سفید نرم و انعطاف پذیر بوده و در ساخت جواهرات لاکچری از آن استفاده می‌کنند.

همچنین ممکن است در ساخت سرویس طلا سفید، برای اینکه استحکام و وزن آن افزایش پیدا کند، از فلزاتی مانند نقره، مس و پلاتین هم استفاده کنند. روکش ردیوم به کار رفته بر روی طلا سفید، در طول 12 الی 18 ماه از بین می‌رود و باید مجددا این روکش را تمدید کرد. بیشترین عیار سرویس طلا سفید در بازار 18 است. همچنین انواع طلا سفید با عیار 14 و 12 هم در بازار وجود دارند که تفاوت آن‌ها در جنس، میزان جلا و قیمت آن‌هاست. به طور کلی هرچه عیار طلا سفید بالاتر باشد، قیمت سرویس طلا سفید بیشتر است. قیمت سرویس طلا سفید علاوه بر عیار طلا، به وزن طلا سفید و اجرت ساخت آن هم بستگی دارد. هرچه وزن و اجرت سرویس طلا سفید بیشتر باشد، قیمت آن‌هم گران‌تر خواهد بود.

خرید اقساطی سرویس طلا کامل

باتوجه به اینکه قیمت طلا روز به روز افزایش پیدا می‌کند و در این شرایط تورمی، خرید طلا با پرداخت هزینه به صورت یکجا ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد، خرید اقساطی سرویس طلا کامل می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به دلایل مختلف توان پرداخت هزینه را به طور کامل ندارند. خرید اقساطی سرویس کامل طلا موجب می‌شود تا بتوان با پرداخت هزینه‌ای به عنوان پیش پرداخت، بتوان طلا را با قیمت روز خریداری کرده و مابقی هزینه آن را به صورت اقساط پرداخت کرد. از آنجایی که طلا نوعی سرمایه با نقدشوندگی بالا محسوب می‌شود، می‌توانید با خرید قسطی طلا، در کنار استفاده از زیبایی آن به عنوان زیورآلات، از سرمایه خود در برابر تورم هم محافظت کنید.

فروشگاه 10گلد گالری این شرایط را برای شما عزیران فراهم کرده است که بتوانید از طریق روش‌های گوناگون و پرداخت مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت، سرویس کامل طلا را خریداری کرده و بازپرداخت هزینه را به شکل اقساط ماهیانه با شرایط خاص در زمان‌های معین پرداخت نمایید. فروشگاه ۱۰ گلد گالری از آغاز فعالیت خود در عرضه و فروش طلا و جواهرات، سعی کرده است از طریق فروش اقساطی طلا و جواهرات فرایند خرید را برای تمامی اقشار جامعه آسان کند.

چندین روش برای خرید اقساطی طلا و جواهرات در نظر گرفته شده است که می‌توانید با توجه به شرایط خود، روش مناسب را انتخاب نمایید. روش‌های خرید طلا و جواهرات به صورت قسطی از فروشگاه ۱۰ گلد گالری به شرح زیر است:

  • خرید اقساطی سرویس کامل طلا با چک صیادی
  • خرید اقساطی سرویس کامل طلا با ضمانت گذاشتن طلای کار کرده
  • خرید اقساطی سرویس کامل طلا بدون نیاز به چک یا طلای کارکرده

جمع‌بندی

سرویس کامل طلا شامل ست چندین قطعه زیورآلات طلا می‌شود و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند زیوآلات خود را به صورت ست و هماهنگ شده خریداری کنند. سرویس طلا معمولا شامل گردنبند، دستبند و گوشواره است. البته برخی از انواع سرویس کامل طلا ممکن است دارای انگشتر هم باشند. قیمت سرویس طلا به عواملی مانند وزن و عیار طلا، قیمت روز طلا، نوع طلا و برند آن، اجرت ساخت و … بستگی دارد. همچنین سرویس طلا لاکچری که توسط برندهای لوکس ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها از جواهرت و سنگ‌های قیمتی استفاده شده است، قیمت گران‌تری دارند. اگر به هر علتی نمی‌توانید تمام هزینه سرویس طلا را به صورت یکجا پرداخت کنید، فروشگاه ۱۰ گلد گالری شرایط خرید اقساطی طلا را برای شما خریداران محترم فراهم آورده است. می‌توانید بنا با شرایط خود با یکی از روش‌های خرید اقساطی، اقدام به خرید طلا به صورت اقساطی کرده و هزینه را در اقساط ماهیانه پرداخت نمایید. با این روش در شرایط تورمی از سرمایه خود نیز محافظت کرده و ارزش پول شما حفظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سه =